Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open office  (gelezen 2457 keer)

Offline toni42

• Lid
Open office
« Gepost op: 2007/09/10, 20:44:36 »
In Office 2003 in Windows als je CTRL en punt ingeeft komt automatisch de datum,kan dat ook met Open Office?

Alvast bedankt

Offline joop13

• Lid
Open office
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/10, 21:20:29 »
Voor zover ik weet niet, die vul je in met Invoegen->velden->datum.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
Open office
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/12, 01:04:22 »
Je kunt sneltoetsen instellen bij extra --> aanpassingen --> toetsenbord. Kies een knop (ctrl + . zit er helaas niet bij) die naar jouw wens is en geef daar de snelkoppeling invoegen --> datum aan. Dan wordt automatisch de datum ingevoerd wanneer je de sneltoets gebruikt.

Offline Duckie

• Lid
Open office
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/12, 02:36:49 »
Wat ook mogelijk is, is rechts klikken op de klok in je paneel en dan op "Datum kopiƫren" met de linker muisknop.
Daar na kun je het plakken in je document.

Of als je het nog makkelijker wilt: rechts klikken op de klok en dan met de middelste muisknop op "Datum kopiƫren" en daarna weer met de middelste knop in je document.

Offline joop13

• Lid
Open office
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/12, 12:57:58 »
@ Raggar: Dank je wel, weer iets geleerd.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
Open office
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/12, 23:05:00 »
Graag gedaan :)

Offline ThomasC.

• Lid
Open office
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/18, 12:54:40 »
Gisteren per ongeluk de bovenste taakbalk verwijderd. 1) is er een optie om zo'n handeling ongedaan te krijgen.
Hebmaar een nieuwe neergezet en met enig proberen kreeg ik daar ook de menu wel weer op. Maar ik had ook de open office snelstarter op de oude taakbalk staan.
Die weet ik nu niet meer terug te krijgen. Iemand anders wel?
Hetzelfde geld voor de automatische update melder.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Offline Hanssun

• Lid
Open office
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/18, 17:40:20 »
Citaat van: toni42
In Office 2003 in Windows als je CTRL en punt ingeeft komt automatisch de datum,kan dat ook met Open Office?

Alvast bedankt
Hallo,

je kan naar openoffice invoegen<=>velden<=>datum/tijd invoegen.

GR Hans,

Open office
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/18, 20:52:23 »
@ Hanssum,
lees de hele draad eens, jouw antwoord was al een keer gegeven.....

Open office
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/18, 20:54:36 »
Citaat van: ThomasCalis
Gisteren per ongeluk de bovenste taakbalk verwijderd. 1) is er een optie om zo'n handeling ongedaan te krijgen.
Hebmaar een nieuwe neergezet en met enig proberen kreeg ik daar ook de menu wel weer op. Maar ik had ook de open office snelstarter op de oude taakbalk staan.
Die weet ik nu niet meer terug te krijgen. Iemand anders wel?
Hetzelfde geld voor de automatische update melder.
Ongedaan maken lukt niet, vrees ik.....

Voor de Office snelstarter:
ga naar Applicaties - Kantoor - OpenOffice-writer (die wil je toch?)
Rechtsklik
starter toevoegen aan paneel

Voor de update melder:
Rechtsklik op paneel
Toevoegen aan paneel
Selecteer het "mededelinggebied"

Succes!

Offline ThomasC.

• Lid
Open office
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/19, 00:26:01 »
Ha Sisosteven,

Bedankt voor de tips.
updatemelder is gelukt.
De snelstarter die ik met jou truc kreeg was alleen voor de tekstverwerker, die bedoelde ik niet, maar wat ik wel bedoelde is me wel gelukt door het volgende te doen. Eerst Writer opgestart en daar bij extra en opties de de functie "Snelstarter van Taakbalk inschakelen" maar uigeschakeld. (Hij zat er toch niet). Toen even de uitknop op het onderste panel geinstalleerd. Het bovenste panel maar weer weggedonderd. En de boel uitgezet en opnieuw opgestart.
Toen weer nieuw paneltje gemaakt (nou ja, ik heb het onderste maar volgemaakt, scheelt weer wat ruimte en Writer opgestart en de Optie "Snelstarter van Taakbalk inschakelen"weer aangevinkt en voila: Terug was ie weer.

Wel onhandig dat er niet een functie is om handelingen ongedaan te maken.

Uit Soep met teveel zout is het lastig de zout eruit te halen, hetgeen met het afscheren van te veel baard veel minder het geval is, echter snel een baard toevoegen aan een gladde man is weer lastiger dan zout toevoegen aan te flauwe soep.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Offline Hanssun

• Lid
Open office
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/19, 06:00:03 »
Citaat van: sisosteven
@ Hanssum,
lees de hele draad eens, jouw antwoord was al een keer gegeven.....
Hi sisosteven

goed lezen is ook een kunst ;)

Gr Hans,