Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sneltoetsen  (gelezen 1420 keer)

sneltoetsen
« Gepost op: 2007/09/08, 23:20:31 »
Ubuntu is een keigoed besturingsprogramma, maar ik mis een ding heel erg ten opzichte van XP. Met XP hoefde ik alleen op de ' toets en daarna op e te drukken om een e met een streepje erop te krijgen. Dat gold zo'n beetje voor alle klinkers. In Ubuntu kan ik niet eens meer een trema op de e zetten.

Ik vroeg me dus eigenlijk af of hier een equivalent voor bestaat in Ubuntu. Is het mogelijk om op een simpele manier bijv. de trema op de e te krijgen?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
sneltoetsen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/08, 23:23:35 »
Ja hoor! Even de toetsenbordindeling veranderen van US in US International.
Systeem - Voorkeuren - Toetsenbord - Indelingen - Toevoegen....
Klik op klein driehoekje voor Amerikaans-Engels
en kies Internationaal (met dode toetsen)

Daarna oude indeling Amerikaans-Engels wissen, herstarten en klaar. Het werkt weer net als in Windows....  :-)

sneltoetsen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/10, 12:21:46 »
Thx mate, je wilt niet weten hoe dankbaar ik je  ben! :D
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
sneltoetsen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/10, 19:38:17 »
Mooi zo!  Graag gedaan.  :-)