Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Veilige grafische omgeving  (gelezen 850 keer)

Offline Ivan1986

• Lid
Veilige grafische omgeving
« Gepost op: 2010/01/07, 18:36:30 »
Gisteren is er een grote update binnen gekomen.... en hij moest terug opstarten. Nu deed ik dat niet (wat bij mijn weten geen probleem is) Vandaag start ik mijn pc op en hij moet in veilige modus opstarten.... hij gebruikt mijn grafische kaart niet meer, of de driver toch niet....
hij zegt ook iets dat ik ergens een rapport hiervan vind maar dat vind ik ni....

kan iemand helpen! dit is echt lelijk :p

grtj
Ivan

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Veilige grafische omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/07, 18:57:08 »
Wat voor videokaart heb je, en hoe heb je hierbij de drivers geïnstalleerd (niets gedaan, systeem -> beheer -> hardware drivers of van de site van de fabrikant zelf)

Vooral bij de laatste optie wil dit wel eens voor doen als er een nieuwe kernel geïnstalleerd is. Beide andere mogelijkheden zouden normaal gezien goed moeten gaan
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ivan1986

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/07, 19:15:33 »
wel ik heb het laatste gedaan....
mijn scherm blokeerde regelmatig en dus had ik een driver van nvidia gedownload en deze geinstaleerd in de hoop dat het beter zou gaan...

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/07, 19:19:30 »
Dan zul je de driver opnieuw moeten downloaden en installeren, met de commandline of kiezen voor "recovery mode" bij het opstarten en dan voor xfix, dit zou een beperkte grafische interface moeten leveren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ivan1986

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/08, 20:47:50 »
Heb ik gedaan en nu is het inorde!!!

dankjewel

deze kan afgesloten worden. Normaal kan ik dat toch zelf? alleen zie ik niet waar....