Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dual boot xp/ubuntu, maar geen internet...wat te doen?  (gelezen 12759 keer)

Offline siegi

• Lid
dual boot xp/ubuntu, maar geen internet...wat te doen?
« Reactie #25 Gepost op: 2007/08/07, 18:53:26 »
Ik zie al hoe je netwerkkaart wel heet maar ik vind het raar dat hij zo noemt maarja.
sudo iwlist wlan scan of sudo iwlist wlan0 scan (zeg ook welke werkt)

Uiteindelijk zo ik je network interfaces bestand eens willen opkuisen.  
auto lo
iface lo inet loopback
auto wlan0
iface wlan0 inet dhcp
wireless-essid Berts wireless

Laat dit er alleen instaan.

gwbosma

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2007/08/07, 21:05:12 »
iwconfig geeft:

willem@wdesktop:~$ iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

wmaster0  IEEE 802.11g  Frequency:2.462 GHz  
          RTS thr:off   Fragment thr=2346 B  

wlan0     IEEE 802.11g  ESSID:"Berts wireless"  
          Mode:Managed  Frequency:2.462 GHz  Access Point: 00:14:BF:EB:AB:FE  
          RTS thr:off   Fragment thr=2346 B  
          Link Quality:0  Signal level:0  Noise level:0
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

willem@wdesktop:~$

-----------------------------------------
sudo iwlist wlan scan:

Interface doesn't support scanning

-----------------------------------------

sudo iwlist wlan0 scan:

wlan0 No scan results

----------------------------------------

gwbosma

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2007/08/07, 21:20:35 »
En het network interfaces-bestand opgeschoond. Ik het venster van network zie ik wel een wireless network staan met de essid Berts wireless. Deze staat ook geactiveerd. Maar verder nog geen verbinding (geen icoon bij klok Ubuntu).

Offline siegi

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2007/08/08, 18:19:34 »
Er komt ook geen icoon bij staan bij de de klok.  Dat gebeurt alleen als je network manager hebt geinstalleerd maar deze werkt niet met die ralink he.
wlan0 is netwerk kaart dus ik  heb hem laten scannen op ssids maar blijkbaar heb je in de router dus ingesteld dat hij niet zichtbaar is.  
"Berts wireless"  is dit de naam van de ssid onder windows?

gwbosma

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2007/08/08, 20:20:37 »
'Berts wireless' is inderdaad de naam van het netwerk dat momenteel uit vier computers bestaat. Daaronder die van mij zolang XP draait. Start ik Ubuntu op, dan heb ik geen verbinding meer. Wel zie ik in het netwerkvenster van Ubuntu een wireless network staan met de naam Berts wireless en dhcp. Wanneer ik de eigenschappen hiervan bekijk, zie ik dat de verbinding geactiveerd is. Maar echt verbinding heb ik nog steeds niet. Moet ik misschien eens de usb ontvanger eruit halen en er weer in doen zodra Ubuntu is opgestart?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2007/08/08, 20:48:37 »
en de schrijfwijze etc is correct. geen hoofdletters op speciale tekens.
Dat Berts wireless staat er gewoon in omdat het ook in dat /etc/network/interfaces staat.
Ik weet van hier niet meer wat ik eraan moet doen.  Het is altijd moeilijk iets vanop afstand te doen.

gwbosma

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 2007/08/08, 21:51:42 »
In ieder geval dank voor alle moeite. Ik overweeg nu om Ubuntu weer te verwijderen. Zal nog eens rondkijken op internet naar mogelijke oplossingen, maar als ik er niet uit kom ga ik maar weer volledig over op XP.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #32 Gepost op: 2007/08/08, 21:58:43 »
Jammer! Toch goed van je, dat je Linux eens hebt geprobeerd.

Kom over twee maanden nog eens terug: dan komt de splinternieuwe Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon uit, met spiksplinternieuwe ondersteuning van hardware (nieuwste Linuxkernel), en nog veel meer verbeteringen. Mogelijk werkt je draadloze kaartje dan wel meteen.

Groet, Pjotr.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2007/08/08, 22:03:27 »
Ik hoop het ook pjotr123 het is gewoon stom van ubuntu.  Ze hebben die network manager er koste wat het kost willen doordrukken.  Zodat het voor de gebruikers van bv intel kaarten heel gemakkelijk werd.  Maar voor gebruikers met sommige andere kaarten een hel werd.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #34 Gepost op: 2007/08/08, 23:06:42 »
Citaat van: siegi
Ik hoop het ook pjotr123 het is gewoon stom van ubuntu.  Ze hebben die network manager er koste wat het kost willen doordrukken.  Zodat het voor de gebruikers van bv intel kaarten heel gemakkelijk werd.  Maar voor gebruikers met sommige andere kaarten een hel werd.
Tja, mijn klaptop heeft een Intel draadloze kaart erin, dus ik vond het zelf wel gaaf.....  :-)  

Maar het zal wel goed komen. Mogelijk al over twee maanden.

gwbosma

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 2007/08/10, 13:32:40 »
Ik kan inderdaad de usb card van conceptronic nog een keer proberen als de nieuwste versie van Ubuntu uit is. Opnieuw installeren hoeft dan niet, want de huidige versie heb ik er nog steeds op staan. En dan blijft ook zo, want internet werkt nu wel! Heb de usb wlan van e-tech aangesloten en zonder ook maar wat aan instellingen te veranderen, heb ik verbinding! Hoe simpel kan het zijn...en ik ben er erg blij mee, want nu kan ik Ubuntu pas echt gaan verkennen. Nogmaals dank voor alle hulp.

Kan iemand mij vertellen wat 7.10 aan vernieuwingen brengt? Verwijzen naar andere bronnen mag ook. Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar het uiterlijk en nieuwe applicaties. Maar de rest is natuurlijk ook interessant (ik ben overigens nog op zoek naar een eMule voor Ubuntu).

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #36 Gepost op: 2007/08/10, 13:35:51 »
Goed zo!   :-)

7.10: Naast allerlei verbeteringen, zal die ook de nieuwste Linuxkernel hebben. En de hardware drivers zitten in de kernel, dus....

Overigens: maak gelijk even je multimedia compleet:
https://help.ubuntu.com/community/NlMultimediaapplicaties

« Reactie #37 Gepost op: 2007/09/07, 16:01:13 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: siegi
Tja, mijn klaptop heeft een Intel draadloze kaart erin, dus ik vond het zelf wel gaaf.....  :-)  

Maar het zal wel goed komen. Mogelijk al over twee maanden.
Ik heb ook een intel kaartje in mijn laptop zitten, maar van de 1 op de andere dag heb ik geen contact meer via network manager. Onder windows doet hij het gewoon en krijg ik contact met het zelfde kaartje. Het is een dual boot. Het gekke is, dat als ik de router resert hij het wel doet onder Ubuntu, maar zo gauw ik mijn verbinding ga beveiligingen, wil hij geen contact meer leggen.
I heard if you play the Vista CD backwards, you get a satanic message.
Thats nothing, if you play it forward, it installs Windows Vista.