Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: desktop gadgets  (gelezen 2087 keer)

verbree

• Gast
desktop gadgets
« Gepost op: 2007/07/05, 17:19:40 »
Hallo Allemaal

ik wil graag me Feisty desktop opleuken.
ik heb laast eens een desktop gezien, deze had zo'n mooie grafische klok op zn desktop en zo'n leuke memory en CPU metertjes.

weten jullie welke software ik daarvoor moet hebben?

bij voorbaat dank

Jelte.

artvds2708

• Gast
desktop gadgets
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/05, 17:30:20 »
probeer eens Gdesklet !

desktop gadgets
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/05, 19:58:13 »
of screenlets (niet verkrijbaar via synaptic, maar google maar eens. Je vind op hun site een key.)

desktop gadgets
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/05, 20:06:05 »
MacSlow's Cairo Clock is waarschijnlijk de klok die je bedoelt, is te vinden met synaptic of adept.
Alleen moet je wel compiz of beryl derbij draaien anders krijg je een lelijke zwarte achtergrond te zien

artvds2708

• Gast
desktop gadgets
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/05, 13:51:12 »
Ik heb compiz draaien, maar ondanks dat heb ik toch een zwarte achtergrond.
Hoe kan dit ?

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
desktop gadgets
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/05, 18:51:57 »
Een leuke aanvulling op je systeem vind ik AWN (avant window navigator) Dit is een mac achtig menu met bewegingen etc. Het is nog niet helemaal stabiel maar zeker goed te gebruiken.

Edit: Zie ook dit topic http://forum.ubuntu-nl.org/topic/14200

desktop gadgets
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/05, 22:49:23 »
ik vind maar niks aan die awn...heb vandaag nog eens wat gepruld en i kkrijg er niks moois uit (dat verwacht ik toch als iedereen er zo over spreekt) zelfs irritant...

nu heb ik zelf maar wat in elkaar geflanst met een paneel van ubuntu zelf, en ik moet zeggen dat dat er bij mij beter uitziet dan awn...

desktop gadgets
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/07, 18:32:18 »
Die Gdesklets kende ik helemaal niet,
leuke dingen om je desktop mee te pimpen...

Bedankt voor de tip

Taygeto

• Gast
desktop gadgets
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/07, 20:36:28 »
Citaat van: Nunslaughter
ik vind maar niks aan die awn...heb vandaag nog eens wat gepruld en i kkrijg er niks moois uit (dat verwacht ik toch als iedereen er zo over spreekt) zelfs irritant...

nu heb ik zelf maar wat in elkaar geflanst met een paneel van ubuntu zelf, en ik moet zeggen dat dat er bij mij beter uitziet dan awn...
Dit zijn best wel mooie instellingen voor awn. Of gewoon eens googlen naar awn themes, zitten toch wel mooie dingen tussen :).