Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz-fuse  (gelezen 3955 keer)

Offline mara

• Lid
compiz-fuse
« Gepost op: 2007/08/30, 11:28:26 »
Heb compiz-fuse geînstalleerd . Kan er niets mee aanvangen. Compiz fusion icon gedownload. Werkt prima. Kan zo bij settings-manager komen. Maar kan de effecten niet aan de praat krijgen. De werkbladwisselaar valt koppig terug op één venster. Dus, de kubus kan ik ook vergeten. Hoe werkt dit? grafische kaart Radeon Mobile 7500.
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
compiz-fuse
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/30, 18:45:55 »
Voor de ati kaarten werkt het vaak het beste om een xgl sessie te gebruiken (de restricted drivers). Zoek daar eens op en je zult genoeg info vinden.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
compiz-fuse
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/30, 20:14:40 »
welke howto heb je gebruikt om compiz te installeren, en welke versie van ubuntu gebruik je. Ik heb namelijk dezelfde kaart, en heb eerst beryl op dapper en edgy gehad, nu op feisty heb ik compiz fision, zonder problemen werken...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline mara

• Lid
compiz-fuse
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/30, 22:21:27 »
http://kevin.vanzonneveld.net/techblog/article/enable_compizfusion_in_ubuntu_feisty/
Hier heb ik mijn mosterd gehaald.
Gebruik Feisty. Een aantal dingen werken nu blijkbaar wel na een upgrade. Maar de kubus blijft een plat vlak. De Ati-driver van envy kon ik manueel wel installeren, maar de xorg.conf deed het niet. Kon X niet meer starten en moest de backup kopiëren. Moest uiteindelijk driver weer verwijderen. Effecten, zoals vuur schrijven, werken ook niet.
Hoe doe je dat: een xgl-sessie gebruiken?
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
compiz-fuse
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/30, 22:37:12 »
Envy werkt vaak wel, maar het maak ook vaak je systeem kapot. Zie ook het volgende topic http://forum.ubuntu-nl.org/topic/311

Ik weet niet precies wat envy doet of veranderd maar ik hoop dat het werkt om het te verwijderen en dat het alleen je xorg.conf heeft aangepast. Zoals staat beschreven in de howto. Dan zou je systeem niet zijn beschadigd wanneer je de xorg.conf backup hebt terug gezet.
Kijk hier eens voor betere informatie over het installeren van Compiz: https://help.ubuntu.com/community/CompositeManager/Xgl

Offline mara

• Lid
compiz-fuse
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/31, 06:04:39 »
Hallo,
Denk niet dat envy mijn systeem heeft aangetast. Bedankt voor informatie.
Heb inmiddels ontdekt dat compiz werkt met het aantal vensters dat je vensterwisselaar heeft staan bij metacity. Heb er nu vier geopend, dan geswitched naar compiz met behulp van het fuse-icon, en jawel... daar heb je de kubus!
Denk er over om de kernel van Gutsy eens te installeren in feisty. Heeft iemand dat al gedaan en wat was het resultaat?
Had al een tijdje geleden opgegraded naar Gutsy, maar er waren zoveel dingen die niet meer werkten dat ik hem erweer afgegooid heb.
Heb inmiddels geprobeerd gutsy-kernel te installeren volgens instructies http://www.ubuntugeek.com/howto-upgrade-kernel2622-9-generic-in-feisty-fawn.html Gebruikte eerst aptitude, maar die wou zo'n 5oo paketten upgraden. Dan met apt-get, maar die kon de paketten niet vinden. Kortom, het werkt niet bij mij.
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

Offline mara

• Lid
compiz-fuse
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/31, 22:14:48 »
Haha, kon pakketten niet vinden met apt-get omdat gutsy kernel blijkbaar upgegraded is tot 22.10. Heb hem geïnstalleerd met synaptic. Geen problemen.
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
compiz-fuse
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/31, 22:46:13 »
het is dus opgelost met compiz?!

Offline Ivan1986

• Lid
compiz-fuse
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/01, 11:33:48 »
hoe heb je nu juist die kubus te voorschijn getovert want bij mij werkt het ook niet....

alvast bedankt!

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
compiz-fuse
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/01, 18:30:52 »
Het pakket compizconfig-settings-manager installeren (gutsy).

Offline Ivan1986

• Lid
compiz-fuse
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/01, 18:44:13 »
maar die staat er al op hoor, ik zou enkel moeten weten waar je juist het aantal buraubladan akn isntallen. ik vind mijn weg nog niet zo goed tussen al die instaellingen

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
compiz-fuse
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/01, 18:48:23 »
Desktop Cube en Rotate Cube aanvinken zou moeten helpen.

Offline Ivan1986

• Lid
compiz-fuse
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/01, 18:53:53 »
nee het helpt niet. maar het probleem is (denk ik) dat ik ergens het aantal bladen moet aangven... en dat weet ik niet. mara hed het er over maar ik snap niet goed wat die bedoelt.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
compiz-fuse
« Reactie #13 Gepost op: 2007/09/01, 20:48:29 »
Aantal werkbladen is general_options > desktop_size > horizontal_virtual_size

Offline Ivan1986

• Lid
compiz-fuse
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/01, 20:52:06 »
ongeloofelijk bedankt!!!!!