Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Enemy Territory ik krijg steeds punbuster meldingen :S  (gelezen 2063 keer)

Offline vliegje20

• Lid
Enemy Territory ik krijg steeds punbuster meldingen :S
« Gepost op: 2007/07/25, 16:20:11 »
Vandaag maar eens even Enemy Territory binnen gehaald.

Deze handleiding aangehouden:
https://help.ubuntu.com/community/Games/Native/ReturnToCastleWolfensteinEnemyTerritory
Daar zegt ie:

wget ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/et/linux/et-linux-2.60.x86.run

Aangezien idsoftware nogal traag was heb ik een andere gezocht:
http://ftp.games.skynet.be/pub/wolfenstein/

Maar als ik nu punkbuster enable komt ie steeds met dat ik hacks zou hebben. Op menig server ben ik ook al gekickt hiervoor. Kan het liggen aan die versie of is er hier iets anders?

P.s. ik gebruik echt geen cheats ik haat ze dus ik zou het niet eens weten hoe ik ze in moet stellen. De config file aleens verwijderd maar dat helpt ook niks

« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/25, 23:05:06 »
Let ff goed op met PB, want sinds de laatste update zit iedereen te kloten, of je nou iin Ubuntu of in Windows zit.
Je hebt op dit moment in Windows een PnkBstrA.exe die altijd aan moet staan en een PnkBstrB.exe die opstart als je het spel opstart.

In Ubuntu kan niet gamen atm dus daar kan ik je niet mee helpen.

Maar dat het op dit moment huilen met de pet op is , is zeker...... :(

Met name PB updaten gaat zeer moeizaam of helemaal niet.
en sja dan word je ook gekickt.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline vliegje20

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/26, 09:55:57 »
Ok dank voor de informatie. Khad ooit al eens op tweakers gelezen dat het niks is en nu ondervind ik t zelf.

Offline vliegje20

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/28, 15:58:13 »
Ik wou even melden dat het opgelost is.

Nadat ik op eens erver gebanned was heb ik die clan aangesproken en het probleem uitgelegd. In het forum kreeg ik de volgende tip:

i know what is the problem, cause i'm a linux user too Wink

The problem is that you didn't give right permission to PB, so it could'nt update itself, and so you have this #2004 error.

I think you have installed ET in the following directory, right ?

/usr/local/game/enemy-territory

So you have two solution now (or even three) :

1/ Update _manually_ PB (I dont try this solution)

$ sudo your_password
# cd /usr/local/games/enemy-territory/pb
# ./pbweb.x86

2/ move PB in your local directory (I use this solution, cause PB could update itself automatically)

$ cp /usr/local/games/enemy-territory/pb/pbweb.x86 ~/.etwolf/pb/pbweb.x86
$ chmod +x ~/.etwolf/pb/pbweb.x86

Update manually (i dont think that is really necessary, but do it on first time)
$ ~/.etwolf/pb/pbweb.x86

3/ Third solution : Perhaps give user right to /usr/local/game/enemy-territory ? (this is not an elegant solution, so I dont recommand it... )

3 oplossingen. Waarvan ìk nummer 2 gebruikt heb. En het werkt inmiddels :)

Offline Math.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/28, 16:24:42 »
Citaat van: Gandyman
Let ff goed op met PB, want sinds de laatste update zit iedereen te kloten, of je nou iin Ubuntu of in Windows zit.
Klopt idd ja, op 2 van de 3 xs4all Q3A-servers waar ik normaal altijd op kwam kan niet meer gespeeld worden, je krijgt de hele tijd een PB warning en je wordt vervolgens gekicked...

@vliegje20: kom je nog eens op m'n server? ;)
even deze file downlooien en in /baseoa plaatsen, dan ./ioquake3 +connect 77.162.7.132 :)

...trouwens, het installeren van OpenArena uit Synaptic moet volgens profoX wel gewoon goed gaan als je ook de openarena-data mee installeert.  ;) Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

Offline vliegje20

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/28, 16:49:56 »
Ik zal er heus nog weleens komen hoor ;)

Vandaag alleen wat pc problemen gehad.

Ik krijg nu geen PB warning meer :)

Offline Math.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/28, 16:51:37 »
Citaat van: vliegje20
Ik zal er heus nog weleens komen hoor ;)

Vandaag alleen wat pc problemen gehad.

Ik krijg nu geen PB warning meer :)
haha, ok gelukkig maar :D

Budi

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/29, 20:58:14 »
Citaat van: vliegje20
2/ move PB in your local directory (I use this solution, cause PB could update itself automatically)

Update manually (i dont think that is really necessary, but do it on first time)
$ ~/.etwolf/pb/pbweb.x86
Hoi ik ben hier voor de eerste keer en heb linux als 1 maandje. Dus ben nog een behoorlijk nub. Toch ben ik er in geslaagd door de diverse fora om ET te installeren omdat ik het helemaal heb gehad in win****. Hij draait bijna helemaal vlekkenloos.... Zoals in de bovenstaande quote beaamt heb ik ook punkbuster problemen. Ik wilde de 2e opdracht uitvoeren. Nou vragen ze om de "Pb map" te verplaatsen naar de local map. Nu is het probleem dat ik geen rechten heb over die map om hem te verplaatsen. Je ben geen admin/root om het zo te noemen. Mijn vraag is hoe doe je dat wel... en doe het aub stap voor stap want ik ben helemaal niet thuis in de terminal/console van linux.

Misschien hoort dit wel in een ander topic thuis maar ik zet hem hier ff weg... heb zelf ook nog een probleempje met de terminal zelf: als ik hem open dan zegt tie "Er is een probleem opgetreden met de opdracht voor deze terminal: De tekst was leeg (of bevatte slechts lege ruimte)". Het lukt me wel om via een omweg (alt f2 en vervolgens uitvoeren in terminal aanvinken) alsnog de toepassing uit te voeren.

alvast bedankt

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/29, 21:08:00 »
Doe eens in je terminal:
gksudo nautilus
Dan kunt ge op een grafische manier de map verplaatsen.
Zorg ervoor dat je alles nog weet staan als 't niet lukt zodat je 't nog kunt herstellen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Budi

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/31, 19:21:27 »
Dat gksudeo nautilus is me wel gelukt om die map te verplaatsen. Naar de /usr/local/ map maar dan als ik deze hele code invoer in terminal:

zegt dat hij de code niet kan uitvoeren. Wat nu te doen. Ik kan wel spelen maar ik wordt er naar 5 minuten eruit gekicked :-/

Mijn et map staat in usr/local/games/enemy-territory/

Heb ook nog geprobeerd via de PBsetup.run maar dat bleek geen succes. Dan wordt hij wel upgedate maar vervolgens kan je niet meer op een server inloggen.

Budi

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/01, 15:20:59 »
Laat maar ik heb het al opgelost :-).

Ik heb pbsetup.run file gedownload van punkbuster (linux versie) vervolgens in terminal:

gksudo nautilus

geopend. Vervolgens in die Root mappen heb ik de pbsetup.run file laten draaien. Hij update het dan ook. Vervolgens kan ik probleemloos ET draaien.

Het enige wat ik wel makkelijk zou vinden is om ET niet iedere keer op te hoeven starten in de root:

sudo /usr/local/games/enemy-territory/et

of op de grafisch manier:" gksudo nautilus " en vervolgens naar de ET map gaan en de ET applicatie te laten draaien. Ik zou heel graag een shortcut willen maken en via mijn (kiba)dock ET willen starten.