Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kleansweep  (gelezen 1370 keer)

Offline glupper68

• Lid
Kleansweep
« Gepost op: 2007/08/12, 10:06:39 »
Heeft iemand Kleansweep geprobeerd.? Dit programma zuivert je systeem van lege files, gebroken symlinks, gebroken executables ect.

Ik heb hem even laten lopen en zag dat er een grote hoeveelheid op mijn systeem werd aangetroffen, ongeveer 11000 stuks, ongeveer 100 mb groot.

Ben echter bang dat mijn  systeem onstabiel wordt als ik doorga.

Iemand met ervaringen??
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

StevenD

• Gast
Kleansweep
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/12, 10:38:50 »
Zie eens dit topic:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/8988
Er wordt aangeraden dit niet te  gebruiken!

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Kleansweep
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/12, 10:51:56 »
Ik heb het net even laten draaien op mijn systeem en het ding vindt inderdaad een aantal zaken die het kan/wil opruimen. Sommige zaken zijn terecht, andere niet (zoals gebroken symlinks in .wine directory). Mijn raad bij het gebruik van deze tools is: "gebruik het verstandig en alleen als je weet wat je doet " :)

Offline glupper68

• Lid
Kleansweep
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/12, 11:47:40 »
Dat wordt dus een dikke deinstall

Bedankt
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Dave

• Lid
Kleansweep
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/13, 11:36:42 »
net eens geinstalleerd.
je kunt kiezen voor opstarten als root of gebruiker. met de laatste kijkt het enkel in de home.
het vindt inderdaad een hoop crap.

artvds2708

• Gast
Kleansweep
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/16, 17:57:06 »
is er dan een alternatief voor Kleansweep wat wel goed werkt ?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Kleansweep
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/16, 18:02:59 »
Welke problemen heb je nu dan? Als alles gewoon werkt zou ik er vanaf blijven.
Ubuntu is geen Windows he, dus geen virusscanner, spywarescanner, register-opschoon-programma's, defragmenteerprogramma's enz. nodig.

Ik gok dat als je alle overbodige bestanden verwijdert het maar enkele MB's aan vrije ruimte oplevert. Verwijder je de verkeerde bestanden, dan krijg je problemen. Het is dus niet de moeite waard lijkt me.

artvds2708

• Gast
Kleansweep
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/16, 18:07:02 »
@Johanvd
Dat is duidelijke taal.
Bedankt !!