Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: amarok library laadt niet automatisch  (gelezen 649 keer)

Offline Nassara

• Lid
amarok library laadt niet automatisch
« Gepost op: 2007/11/01, 19:03:03 »
Ook bij mij laadt de amarok-library niet automatisch bij het her-opstarten. Uit een vorige topic haalde ik dat dit veroorzaakt wordt doordat de partitie met mp3's niet in fstab staat. Ik heb mijn fstab aangepast, echter zonder succes. zie hieronder mijn fstab; de mp3's staan in de partitie "Multimedia" op sda5. Wat doe ik fout?

# /etc/fstab: static file system information.
#
#                          
proc            /proc           proc    defaults        0       0
# /dev/hdb1
# /dev/hdb9
/dev/hdc        /media/cdrom0      udf,iso9660    user,noauto,exec    0          0
/dev/hdd        /media/cdrom1      udf,iso9660    user,noauto,exec    0          0
/dev/fd0        /media/floppy0     auto       rw,user,noauto,exec    0          0

/dev/sda5   /media/Multimedia   auto      rw,user,noauto      0      0

StevenD

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/01, 19:17:32 »
Het hoeft niet in fstab te staan hoor. Hier geen problemen met een externe harde schijf. Je moet ervoor zorgen dat bij de preferences van amarok, je een map aanduidt die de muziek-collectie bevat. De twee vakjes eronder ook aankruisen. Zo blijft jouw collectie up-to-date als je er iets in aanpast. Dan naar playlist gaan (in het gewone scherm), en dubbelklikken op all collection. De volgende keer dat je amarok opstart zou je jouw muzieklijst voor je moeten krijgen...

Offline Nassara

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/01, 20:43:19 »
Heb de optie "mappen op wijzigingen observeren" nu ook aan staan. Helaas... bij het herstarten van de computer start amarok opnieuw zonder de collectie database te laden... Huh?

StevenD

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/01, 22:00:00 »
vreemd, welke versie van ubuntu gebruik je? Met Feisty en Gutsy heb ik nog geen enkel probleem gehad...
Heb je 'remember current playlist on exit' aanstaan (bij algemene opties?; mijn versie is duidelijk de engelse versie ;))