Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine en Half Life2  (gelezen 801 keer)

Offline wiert

• Lid
Wine en Half Life2
« Gepost op: 2007/08/02, 16:50:51 »
Hallo,

Met Wine ben ik niet zo heel bekend, behalve dat het me lukt om bv Tiberian Sun aan de praat te krijgen (lees: te dubbelklikken en het spel start gewoon via Wine zonder verder met instellingen te rootzooien).

Nu is mijn vraag of iemand mij uit ervaring kan vertellen of een spel als bv Half Life 2 of Counterstrike (dat zou moeten werken via Wine) ook zo makkelijk werkt onder Wine, of dat ik daarvoor "flink aan de slag moet met commandline, instellingen bij Wine etc etc".  Daar ben ik namelijk niet zo heel erg bekend mee.

Alvast bedankt!

Wiert.

Offline vliegje20

• Lid
Wine en Half Life2
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/02, 17:02:20 »
Ik heb het geprobeerd en bij mij installeerde die gewoon. Ik heb alleen CSS geprobeerd maar het spel was zo ontzettend traag dat ik het niet doe. Ik heb nu een nieuwe pc dus ga het volgende week nogeens proberen.

Offline wiert

• Lid
Wine en Half Life2
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/02, 20:51:33 »
Ik heb nu de dvd met half life 2. Wanneer ik wi installeren, krijg ik als melding:

Error. Could not execute the external programme
c:/programmfiles/steam\Steam.exe

Weet iemand hier raad mee?