Dit heb ik nu gedaan (zonder herinstallatie!):
Alle harde schijven eruit. winxp ntfs schijf primary master gezet. Windows recovery van cd gestart.
Fixmbr
Fixboot
Bootcfg /rebuild
Nu werkt mijn xp weer
Alleen is het nu zaak om ook mijn bestaande ubuntu en data schijf werkend terug te plaatsen. Ik ben bang dat als ze op een andere fysieke plek komen dat ubuntu niet meer zal werken of is dit geen probleem. Kan ik zonder gevaar nu gewoon mijn ubuntu schijf ernaast zetten en vanaf de live cd grub herstellen?
[edit 28-07-07 03:34h]
Inmiddels bovenstaande gewoon gedaan. Ik heb de ubuntu en data schijf ook geplaatst met het nodige gestoei met ide kabels en op zoek naar een jumper. Ook heb ik gezorgd dat de ubuntu schijf wederom als /dev/sdb wordt gezien en dus de data schijf nu als laatste staat. En het werkt!!! Door wederom via de live cd grub terug te plaatsen zoals ik eerder heb gedaan.
Het was even schrikken toen windows toen niet meer opstartte maar dat was nog een oude (hd2,0) grub verwijzing die nu netjes op (hd0,0) staat.
De data schijf wordt ook herkent in ubuntu alleen heeft nu een ander label ?!? 'disk' ipv 'data'. Dat moet ik nog even gaan conrtoleren in fstab.
Na een dagje windows ben ik weer een zeer gelukkige ubuntu gebruiker.
Groet, tabasco