Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: de zoveelste beryl-vraag  (gelezen 695 keer)

pieter27

• Gast
de zoveelste beryl-vraag
« Gepost op: 2007/07/24, 15:18:05 »
hier is er weer eentje over beryl. Ik heb beryl geƮnstalleerd op feisty, maar der zitten een paar probleempjes. Ondertussen al heel wat geprobeerd en eigenlijk komt het op het volgende neer:

Als ik beryl-manager bij mijn sessies toevoeg, start ie wel mee op, maar heb ik een aantal foutjes: als ik bijvoorbeeld in mijn map home zit, zie ik niks van mijn mappen/bestanden staan, net het zelfde als ik in openoffice iets wil openen: ik zie mijn bestanden niet.
Als ik daarentegen bij de rode diamant bij 'kies vensterbeheer' metacity aanklik (ipv beryl) en dan in mijn terminal 'beryl start' ingeef, doet ie zonder problemen alles wat ik wil. Nu had ik al geprobeerd om ook die 'beryl start' bij mijn sessies te zetten, but that doesn't the trick.

iemand raad?

pieter27

• Gast
de zoveelste beryl-vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/26, 10:15:25 »
niemand?

hosti

• Gast
de zoveelste beryl-vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/26, 22:56:33 »
eeuhmm.. bij mij geeft-ie nooit problemen - zeker niet in combinatie met compiz-fusion. Ik zou alleszins die ook installeren want beryl is stopgezet.

http://vorian.org/?p=82

Kan je eens het volgende doen:
beryl-manager in sessies steken
beryl zo instellen dat-ie metacity gebruikt, COW en AGLX (dacht ik, 'k zit niet op mijn PC)

sessie bewaren
uitloggen met inbegrip van het heropstarten van GDM
inloggen en kijken ofdat alles werkt zoals tevoren.

Dan beryl als windowdecorator gebruiken het dezelfde procedure herhalen