Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bureublad op afstand vis Xnogwat  (gelezen 731 keer)

tuxido_devito

• Gast
Bureublad op afstand vis Xnogwat
« Gepost op: 2007/07/24, 00:20:12 »
Ik wil op mijn CentOS server inloggen met mijn gewone pc die Ubuntu draait. Nu lukt dat alleen is mijn Xorg configuratie van mijn ubuntu pc dermate anders dat dat niet helemaal flex loopt. Zo heb ik 2 schermen op mijn ubuntu systeem en maar 1 op mijn server. Nu geeft hij dus als resultaat 2 schermen in de verkeerde volgorde (naar rechts met de muis om op het linker scherm te komen) waarvan de 1024*768 is en de ander 640*480.

Hoe zorg ik ervoor dat ook bij zo'n xnogwat sessie het systeem mijn huidige xorg configuratie gebruikt?

Bureublad op afstand vis Xnogwat
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/24, 09:32:47 »
Ik heb er in linux geen ervarin mee maar ik heb het wel in windows gebruikt gehad: vnc. (virtual network computing)

Op uw server installeer je vnc4server

op uw pc de vnc4viewer (die staat in synaptic)

Ik weet wel niet als je dan zo wel kan inloggen. Misschien zul je eerst moeten inloggen via SSH bijvoorbeeld.