Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ruimte afbeeldingen  (gelezen 930 keer)

Offline Tom4

• Lid
ruimte afbeeldingen
« Gepost op: 2007/07/27, 10:42:23 »
hallo,

Tis me de laatste tijd opgevallen hoe sommige afbeeldingen ruimte inneme op me harde schijf . Als ik iets maak in pakweg the GIMP , kan zo een afbeelding soms zelfs 5mb en meer zijn. Ik dacht eerst dat het om een fout gaat in the GIMP , maar heb gekeken nadat ze opgelsagen zijn en ze zijn ook daadwerkelijk zo groot.

de enige prentjes die 'normale' groote hebben zijn afbeeldinge die ik doorgestuurd krijg van mensen die windows gebruiken.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
ruimte afbeeldingen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/27, 11:12:10 »
En de foto's worden opgeslagen als .jpg of .png
Misschien sla je ze op in een gimp formaat ne dan worden ze groot omdat ie dan moet onthouden hoe de lagen zijn en welke bewerkingen je hebt uitgevoerd om deze later ongedaan te kunnen maken.

Ben je zeker dat het .jpg of .png formaat is dan moet je bij het opslaan eens de compressie lager te zetten.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Tom4

• Lid
ruimte afbeeldingen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/27, 17:19:48 »
bednakt bartek is opgelost :)

ze werden inderdaad opgeslagen in ander formaat.
thnx