Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Filmpje schokt / Evolution kaders verschuiven.  (gelezen 1142 keer)

Offline jw

• Lid
Filmpje schokt / Evolution kaders verschuiven.
« Gepost op: 2007/08/31, 23:47:43 »
Sinds 2 weken feisty hier, maar tegen 2 probleempjes aangelopen. (op oude 616Mhz/512mB pentium "drei")

In totem speelt film (quicktime, jpg) van fotocamera eerst goed, maar na 20 sec begint het te onderbreken. Ik heb geprobeerd meer geheugen toe te wijzen oid, maar dat ging niet. VLC en andere mediaplayers schokken nog erger, of alleen geluid.

In evolution heb ik links in postvak-in een aantal submappen gemaakt om de mail te ordenen. Zeer onhandig is dat ik de submappen niet kan lezen, en het naar rechts schuiven van het kader is onmogelijk, dus blijft onleesbaar. Evolution start trouwens ook vreemd op, minimaliseren (minnetje) is te zien, blokje (venster herstellen) en kruisje zijn niet afgebeeld. Ik sluit evolution met r muisknop  en dan afsluiten

Iemand een oplossing?
Vast bedankt

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/01, 07:11:10 »
Dat zijn rare problemen natuurlijk.

Volgens mij genoeg geheugen en snelheid om dat filmpje af te draaien.
Kijk eens bij processen of er niet iets aan je geheugen vreet.

Dat evolution probleem is ook eigenaardig.
Helpt herinstalleren? Wel de map met instellingen verwijderen alvorens opnieuw te installeren. En natuurlijk je mail en adressen exporteren.

Groet

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/01, 10:08:58 »
Bureaubladeffecten, Compiz-fusion of Beryl actief? Eerst uitschakelen....

Offline jw

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/01, 23:23:54 »
Bedankt voor tips jongens.

Ik heb alles uitgezet en weer gekeken. Nog onregelmatig. Zal eens die processor eens volgen, goed idee trouwens. Ik had altijd 6.10 of 6.04 en  7.04 is in mijn's inszien wel wat trager, ook bij opstarten, maar dan heb ik ook ouwe meuk natuurlijk (Ik krijg volgende week een 1.4Ghz bak als het goed is :) )

Offline jw

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/01, 23:35:16 »
Alles rustig, filmpje opstarten en het geheugen wordt beetje meer gebruikt, processor helemaal. Windows kan zelfs met 128Mb nog wel een filmpje draaien. Moet je wel geduld hebben voor die begint.

Ik denk dat de buffer niet goed geconfigureerd is.
http://img295.imageshack.us/img295/8747/schermafdruk1wh5.png

Offline jw

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/02, 11:13:42 »
Ik heb thunderbird mail erop gezet, die doet het tenminste normaal. Ook een betere layout. Ik herinner me dat ik de vorige keer ook ruzie had met evolution in 6.10, deleted items bleven allemaal staan ondanks weggooien, ik had op het laatst een gigantische lijst. Evolution is niet helemaal mijn ding.