Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aMSN start niet  (gelezen 1260 keer)

Blazt

• Gast
aMSN start niet
« Gepost op: 2007/07/26, 22:24:48 »
Ik heb na de laatste 7.04-herinstallatie aMSN weer geïnstalleerd (via Installeren/Verwijderen) en dat gaat allemaal prima.

Tot het moment dat ik het programma wil starten.

Op het onderpaneel verschijnt de tab; aMSN wordt gestart, het aMSN-inlogschermpje flits in 4/10 van een seconde over het scherm en is dan weer verdwenen en vervolgens gebeurt er dus niks meer.

Via Synaptic heb ik het programma daarna in z'n geheel verwijderd en nogmaals geïnstalleerd; zelfde resultaat.

Wat gaat er mis/doe ik fout?

Groet
Blazt.

PS. vóór de laatste herinstallatie van 7.04 deed-ie 't wel btw.

NoiK

• Gast
aMSN start niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/26, 22:28:32 »
probeer het eens wanneer je vanuit een terminal amsn intikt
dan start ie ook op, en maar hopen dat je errors te zien krijgt ;)

Offline dennus

• Lid
aMSN start niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/26, 22:29:41 »
Heb je hem ook geprobeerd te starten in een terminal?  Ik had een dergelijk probleem met een BackUp programma. Onderin de balk zie je hem verschijnen, maar hij verdwijnt ook weer. In het terminal-scherm zag ik dat er iets ontbrak. Misschien is dat bij jou ook het geval.

Blazt

• Gast
aMSN start niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/26, 22:36:19 »
Sorry, dat vergat ik erbij te zetten; vanuit de terminal precies hetzelfde en, nee, helaas geen errorbericht.

Groet
Blazt

Offline Kev

• Lid
aMSN start niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/26, 23:04:59 »
Het werkt wel hoor, probeer in een terminal wish amsn, als dat niet lukt kijk je eens in je systemtray, waar die applets staan he, daar moet een symbooltje staan voor amsn, daarop klikken en dan kom je er wel weer.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Blazt

• Gast
aMSN start niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/27, 00:11:53 »
Hey Kev

Ik krijg na "wish amsn" nu in ieder geval wel een error-bericht.

~$ wish amsn
Error in startup script: couldn't read file "amsn": no such file or directory
Waaróm hij 'm niet kan lezen/vinden is me dan weer een raadsel.

Groet
Blazt.

PS. Er verschijnt ook geen amsn-icoontje op het paneel.
Het programma start, een seconde of twee bijelkaar, en is dan weer verdwenen.

Blazt

• Gast
aMSN start niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/27, 16:04:21 »
Bij herinstalleren lijkt het wel of het systeem iets blijft onthouden. Echt een clean-install lijkt niet te lukken.

Ik heb 'amsn' ingetypt bij "bestanden zoeken", kreeg drie bestanden te zien, die heb ik verwijderd, maar het lijkt wel alsof er ergens nog wat blijft hangen, waardoor dezelfde fouten terug blijven komen.

Enig idee hoe ik aMSN echt helemaal totaal, met alles erop en eraan, uit het systeem krijg?
Of moet daarvoor ubuntu weer opnieuw geïnstalleerd worden?

Groet
Blazt.

Offline Soul-Sing

• Lid
aMSN start niet
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/27, 16:09:39 »
Citaat van: Blazt
Bij herinstalleren lijkt het wel of het systeem iets blijft onthouden. Echt een clean-install lijkt niet te lukken.

Ik heb 'amsn' ingetypt bij "bestanden zoeken", kreeg drie bestanden te zien, die heb ik verwijderd, maar het lijkt wel alsof er ergens nog wat blijft hangen, waardoor dezelfde fouten terug blijven komen.

Enig idee hoe ik aMSN echt helemaal totaal, met alles erop en eraan, uit het systeem krijg?
Of moet daarvoor ubuntu weer opnieuw geïnstalleerd worden?

Groet
Blazt.
homemap: beeld: verborgen mappen: ook amsn verwijderen, naast het verwijderen via de synaptic.

Blazt

• Gast
aMSN start niet
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/27, 16:16:16 »
Bedankt man!

Weer wat geleerd :)

En aMSN start weer gewoon op!!!