Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sitegegevens bewaren onder GFTP  (gelezen 1055 keer)

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
Sitegegevens bewaren onder GFTP
« Gepost op: 2007/07/12, 22:39:15 »
Kan dat eigenlijk? Meedere ftp-gegevens van verschillende sites bewaren? Onder Filezilla kan het wel, maar dat programma onthoudt de kolomweergave niet zodat ik bij elke keer openen weer die kolommen moet gaan verschuiven zodat ik kan zien wat ik doe.
Onder Quanta kan het in principe ook wel geloof ik, maar enorm omslachtig. GFTP ziet er lekker simpel en overzichtelijk uit, alleen dus dat bewaren...
JackTummers.nl

Offline muksie

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/12, 22:53:22 »
Zeker. Bij gFTP heten het bladwijzers. Gewoon verbinding maken, daarna bij menu Bladwijzers Bladwijzer toevoegen (of gewoon Ctrl+A), een naam kiezen en klaar. De volgende keer kun je hem gewoon vanuit het menu Bladwijzers kiezen.

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/12, 22:56:42 »
Ah... hoe kan een mens in verwarring worden gebracht door een naam :).
Maarre... wachtwoorden onthoudt hij niet? Wordt een beetje lastig als je een stuk of twintig sites beheert.

Ik bedoel... ik vink aan dat hij het wachtwoord moet onthouden maar dat gebeurt niet. Helaas.
En een bladwijzer bewerken lukt ook niet. Ik krijg dan alleen maar de opties opslaan of annuleren.
JackTummers.nl

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/12, 23:08:05 »
Laat maar, ik heb het gevonden. De eerste keer had ik geen poortnummer opgegeven maar kon daarmee wel verbinding maken. Opslaan met wachtwoord lukte op die manier echter niet. Mét poortnummer wel. :)
JackTummers.nl

Offline muksie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/12, 23:13:40 »
Bewerken wil ook wel, maar werkt hier bij mij ook een beetje vreemd. Je gaat naar Bladwijzers bewerken toe, vervolgens eerst eenmalig linksklikken en daarna rechtsklikken op degene die je wil bewerken en rechtermuisknop ingedrukt houden, en daarna muis bewegen naar instellingen, en rechtermuisknop loslaten. Dat werkt i.i.g. bij mij...

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/12, 23:21:03 »
Hé, bedankt voor die tip! Werkt goed zo, maar erg onduidelijk! Zou zo'n extra knopje naast 'opslaan' en 'annuleren' misschien duur zijn?
JackTummers.nl