Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Studio: font kleuren in aantal applicaties fout  (gelezen 916 keer)

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
Ubuntu Studio: font kleuren in aantal applicaties fout
« Gepost op: 2007/07/01, 22:15:06 »
Ik heb dus Ubuntu Studio geïnstalleerd, maar krijg in een aantal programma's, bijvoorbeeld Filezilla, de kleur van een font niet goed. Zo is bijv. de kleur van niet actieve regels veel te licht om makkelijk te kunnen lezen. Heel anders weer dan in andere applicaties.
Is hier iets aan te doen?
JackTummers.nl

Guus

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/02, 00:00:19 »
Heb je het geprobeerd om via Systeem -> Voorkeuren -> Lettertypen te veranderen?

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/02, 11:12:54 »
Ja, maar dat is neem ik aan toch voor de hele desktop bedoeld dan. Je kunt niet per programma instellingen wijzigen. Binnen Filezilla (en bij gftp overigens ook) kun je niks hieraan veranderen. In ander programma's is bijv. de kleur van het font tegenover een witte ondergrond zwart zoals het hoort, alleen bij Filezilla is dit heel licht grijs. Pas als je met de muis er overheen gaat wordt het zwart. Ik denk dat het met het desktop thema te maken heeft :(. Een soortgelijk probleem krijg ik met OpenOffice als ik daarvoor een gtk-bestand download wat de menu's en dergelijke zou moeten laten lijken op die van Ubuntu Studio. Dan krijg ik wel dezelfde kleuren w.b. balken, maar de tekststijlen kloppen niet en zijn slecht leesbaar.
JackTummers.nl

wr19026

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/02, 16:17:49 »
Kan je de kleuren bij een "gewone"Ubuntu desktop install wel specifiek voor deze applicaties veranderen dan?

Offline moxie

• Lid
    • JackTummers
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/12, 22:34:42 »
Ik was deze post bijna vergeten :), maar nee, bij de meeste programma's kan dat niet (zo makkelijk). dus misschien is het nog een foutje in de theme van Ubuntu Studio. Het zij ze vergeven bij deze eerste uitgave.
JackTummers.nl