Teveel vragen in 1 keer, dus ik pik er maar een paar uit

...
Vervanger voor submagic: ik ben zeer tevreden over subtitleeditor

Het bevindt zich in de ubuntu repositories (installeren via Adept of Synaptic) (Adept werkt bij mij trouwens snel op KDE, alleen vind ik de interface Spartaans voor nieuwelingen, daar zou wel wat werk in mogen gestoken worden, maar dat terzijde

)
Programma om cd's te rippen: Soundjuicer heb je voor GNOME, maar werkt ook op KDE, echter is het makkelijker om gewoon
K3B (of KAudioCreator) te gebruiken. K3B zou standaard geïnstalleerd moeten zijn. Als derde alternatief kan je de cd openen via Konqueror en dan zorgt het intuïtieve
KIOslaves framework van KDE voor een virtueel bestandssysteem

Je krijgt dan mappen te zien zoals "Informatie", "MP3", "Ogg Vorbis", etc. Je kan dan gewoon files uit die mappen verslepen naar een andere map, en de desbetreffende tracks zullen dan juist geëncodeerd worden.
Dit is één van die zeer buitengewoon intuïtieve KDE features!Voor
KDE themes etc. moet je eens kijken op
http://www.kde-look.orgJe kan je themes echter vrij hard tweaken via kcontrol (kleuren, stijlopties, enz.)
Foutmelding komt door Wacom tablet in je X.org die er standaard instaat... kan weggehaald worden, maar oppassen daarmee!
Andere browser als Konqueror als standaard instellen is ook mogelijk, volgens mij via kcontrol?..
En je partitieprobleem moet ik nog eens grondig herlezen..
De laatste 3 punten heb ik niet uitvoerig beschreven, omdat ik het even druk heb, maar je stelt dan ook zoveel vragen in 1 keer