Goedendag,
Nieuw op dit Forum en na enige omzwervingen Ubuntu gebruiker, omdat Ubuntu het best liep op mijn laptop.
Gisteren heb ik geprobeerd Google Earth te installeren, ik vond twee .deb files en die heb ik aangeklikt. Bij de tweede ging het mis, hij kwam niet meer uit het installatiescherm.
Wanneer ik in de lijst toepassingen kijk, staat hij er, maar wanneer ik hem aanroep, crasht Ubuntu direct en kom ik weer in het inlogscherm.
Vandaag bleek, toen ik andere pragramma's wilde installeren via Software verwijderen/toevoegen, ik iedere keer vastliep met de volgende boodschap:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report
Wanneer ik dat commando handmatig invoer, komt in de terminal het installatiescherm van Google Earth te voorschijn (de tekst met de voorwaarden) en gebeurt er verder niks.
Enig idee hoe ik dat kan repareren?
Bedankt!
PS: Voor de duidelijkheid: Ik hoef Google Earth niet gerepareerd te hebben, voor mijn part gaat-ie er af, maar ik wil de installatieprocedure graag weer werkend hebben...