Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met installeren programma's na mislukte Google Earth install  (gelezen 1520 keer)

Doccie

• Gast
Goedendag,

Nieuw op dit Forum en na enige omzwervingen Ubuntu gebruiker, omdat Ubuntu het best liep op mijn laptop.

Gisteren heb ik geprobeerd Google Earth te installeren, ik vond twee .deb files en die heb ik aangeklikt. Bij de tweede ging het mis, hij kwam niet meer uit het installatiescherm.

Wanneer ik in de lijst toepassingen kijk, staat hij er, maar wanneer ik hem aanroep, crasht Ubuntu direct en kom ik weer in het inlogscherm.

Vandaag bleek, toen ik andere pragramma's wilde installeren via Software verwijderen/toevoegen, ik iedere keer vastliep met de volgende boodschap:

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report

Wanneer ik dat commando handmatig invoer, komt in de terminal het installatiescherm van Google Earth te voorschijn (de tekst met de voorwaarden) en gebeurt er verder niks.

Enig idee hoe ik dat kan repareren?

Bedankt!

PS: Voor de duidelijkheid: Ik hoef Google Earth niet gerepareerd te hebben, voor mijn part gaat-ie er af, maar ik wil de installatieprocedure graag weer werkend hebben...

Offline Soul-Sing

• Lid
Problemen met installeren programma's na mislukte Google Earth install
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/10, 19:00:07 »
Citaat
navigeer via gksudo nautilus naar:
    /var/lib/dpkg/status
    of /var/lib/dpkg/info
en daar alle bestanden die beginnen met googleearth verwijderen. Daarna sudo dpkg --configure -a en daarna sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade.

als het goed is wordt in deze/dit bestand(en) de gebroken pakketten aangegeven.

het is fout gegaan omdat u de licentie niet heeft ondertekend.daarvoor moet u het voortgangsproces van de install zichtbaar maken en de tab en/of pijltjestoets gebruiken.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/10, 19:02:38 »
sudo dpkg --remove --force-remove-reinstreq googleearth
Dit is misschien een betere oplossing. dan hoef je niet handmatig bestanden aan te passen.

schoappied

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/10, 19:13:50 »
Citaat van: Doccie
PS: Voor de duidelijkheid: Ik hoef Google Earth niet gerepareerd te hebben, voor mijn part gaat-ie er af, maar ik wil de installatieprocedure graag weer werkend hebben...
You're talking my language ;)

Doccie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/10, 21:32:57 »
Bedankt Allemaal!

@ leoquant: Ik heb je adviezen opgevolgd en het werkte! Na de door jou beschreven handelingen kon ik het aardappelmannetje (mijn testopbject) installeren, hoera! :) Ik was bijna bang dat ik Ubuntu opnieuw moest installeren.

Wat betreft die licentie: je hebt gelijk, maar die licentie kreeg ik pas in beeld toen de boel al gecrasht was, maar ik kon er niets meer mee :(

Ik gebruik al een oudere kernel omdat de nieuwste problemen geeft met mijn geluid (een kanaal valt steeds uit) :mad:

@ johanvd: bijna jammer dat ik jouw advies niet meer nodig had, maar om alleen daarom de boel opnieuw te laten vastlopen..... :D

@ shhoappied: een google liefhebber begrijp ik... :lol: :lol: Ik ga dat alternatief van jou eens proberen!

schoappied

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/10, 22:11:35 »
Citaat van: Doccie
@ shhoappied: een google liefhebber begrijp ik... :lol: :lol: Ik ga dat alternatief van jou eens proberen!
Gefeliciteerd allereerst ;)
Ik zou wellicht een liefhebber zijn van Google als ze iets beter met privacy om zouden gaan en een betere bedrijfsethiek hanteerden ;)
Leuk om te lezen dat je Ixquick gaat proberen. Een discussie is in dit topic te volgen en als je comments hebt dan lezen we het graag ;) http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11901

succes verder met Ubuntu Feisty Fawn!