Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu irritaties  (gelezen 2572 keer)

Offline AmpLiF1eR

• Lid
Kubuntu irritaties
« Gepost op: 2007/06/19, 15:21:08 »
Ik was weer eens met Kubuntu (Feisty) aan het spelen en merkte op dat ik (te) vaak een toepassing vaker moet proberen te starten dan noodzakelijk.
De zandloper blijft lopen, het icoontje blijft 'bouncen' en na zo'n 20 seconden verdwijnt het, soms gebuert dit twee keer achtermekaar en opeens de derde poging start het programma gewoon direct op.

Het is niet gerelateerd aan een bepaalde applicatie, kan met elk programma gebeuren, zelfs met de filemanager zelf.
Nu heb ik dit weleens eerder incidenteel gezien in KDE gebaseerde distro's maar ik heb het in Kubuntu erg vaak.

Iemand enig idee waar de oorzaak ligt ?

gr.
Amp

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Kubuntu irritaties
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/19, 15:39:26 »
Dat is een van de reden dat ik (voorlopig) ben overgegaan naar XFCE, Heb hier ook al naar gezocht maar niets over kunnen vinden.
Ik ben nu Gutsy aan het testen en heb het zelfde probleem(pje) nu weer 2x meegemaakt  (Beide keren met synaptic) ook heb ik het zelfde probleem weer met Superkaramba dat het CPU gebruik weer naar de 100% gaat. Ik ga niet eerder terug naar KDE (op m'n werk pc) voordat deze (Kleine maar op den duur irritante probleempjes) zijn opgelost.
Ik hoop met KDE4.

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

thelinuxguy

• Gast
Kubuntu irritaties
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/19, 17:23:19 »
Heeft volgens mij niet veel met KDE te maken, jongens, ik draai KDE hier reeds een jaar of 3 op mijn niet-al-te-nieuwe-pc (P4, 2Ghz, 512 mb RAM) en nooit heb ik het effect vastgesteld dat jullie hier omschrijven... Hebben jullie toevallig zitten stoeien met Compiz / Beryl ???

Offline AmpLiF1eR

• Lid
Kubuntu irritaties
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/19, 18:24:33 »
Citaat van: thelinuxguy
Hebben jullie toevallig zitten stoeien met Compiz / Beryl ???
Ik heb Beryl erop draaien inderdaad (binnengehaald via adept) en dat draait verder uitstekend.
Maar aan de andere kant, ik heb ook Pclos draaien met beryl en daar doet het probleem zich niet voor, op Mint Bianca (KDE) draai ik ook Beryl en heb ik het ook niet, van de week nog gewoon Ubuntu gedraaid op Gnome met Beryl en ook nergens last van (ook hier had ik dezelfde 4 pakketjes uit synaptic gehaald (beryl, beryl-manager,emerald en emerald-themes)
Tja, het is vreemd :)

gr.
Amp

Offline Roland

• Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Kubuntu irritaties
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/19, 18:41:08 »
Ik draai dus GEEN Compiz of Beryl , ik heb deze problemen op m'n klaptop (met KDE) nooit gehad!!
Ik vermoed zelf dat het een combinatie van drivers/hardware is die deze probleempjes veroorzaakt, ik ga ervan uit dat deze probleempjes worden opgelost (Zoals alle problemen met linux uiteindelijk worden opgelost ;) )

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Roderik

• Gast
Kubuntu irritaties
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/20, 23:21:02 »
ik heb al jaren hier last van... ook met de livecd van Knoppix (ook kde) geen idee wat de oorzaak hiervan is en hoe te voorkomen

Pensacola

• Gast
Kubuntu irritaties
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/21, 13:05:45 »
Ik heb er hier ook last van, maar ik heb er gewoon mee leren leven :)

Offline Ruben

• Lid
Kubuntu irritaties
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/21, 14:07:41 »
Doet hetzelfde probleem zich voor als je, vanuit ubuntu, kubuntu installeerd? Of heeft nog niemand dat geprobeert?

Pensacola

• Gast
Kubuntu irritaties
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/21, 14:11:29 »
Ik installeer altijd kubuntu-desktop bovenop ubuntu omdat ze beiden handige programma's hebben dus dat geeft ook die problemen :)

HCHRIST

• Gast
Kubuntu irritaties
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/24, 01:47:46 »
Is dit al gemeld als bug?

steven

• Gast
Kubuntu irritaties
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/24, 07:40:35 »
Ik had hetzelfde probleem met Kubuntu.
Dat is een van  redenen waarom ik ben overgestapt naar Ubuntu.
Ik kon wel in Kubuntu de tijd terugbrengen (ongeveer 10 seconden) van het springen van dat icoontje zodat ik er weer snel op kon klikken om het programma nogmaals te starten. En vaak na 3 proberen  startte het programma op.

iepie

• Gast
Kubuntu irritaties
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/24, 13:58:01 »
Hier hetzelfde probleem.........
Ik heb een verse installatie van Kubuntu en geen compiz en beryl.
Heeft niemand een oplossing ????

Offline siegi

• Lid
Kubuntu irritaties
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/24, 14:22:36 »
Ik ben sinds kort overgeschakeld op kubuntu maar kom die problemen eigenlijk niet tegen.
Eigenlijk weer typisch als je het probleem wil onderzoeken dan komt het niet tegen :p

Kubuntu irritaties
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/24, 16:07:07 »
Probeer eens de applicaties te starten via de terminal i.p.v. via launchers in de menus. Als een applicatie dan ook weigert op te starten dan verschijnen er tenminste foutmeldingen die extra info geven. Een paardemiddel is het commando "strace". Via:

strace naam-van-het-programma

kan je weer een applicatie starten. Je krijgt dan een complete dump van wat er gaande is.