Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adresbook Outlook naar Thunderbird Mail ???  (gelezen 5986 keer)

Offline Night

• Lid
Adresbook Outlook naar Thunderbird Mail ???
« Gepost op: 2007/05/19, 09:19:52 »
Hi, Heb een dual boot en in XP gebruik ik office outlook. In Ubuntu Thunderbird Mail. Hoe krijg ik mijn adresbook van outlook in Thunderbird Mail? Hoe exporteren en importeren? Of is het niet mogelijk?
Grtjs, Erik

CrazyCentaur

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/19, 10:35:42 »
Natuurlijk kan Thunderbird dat importeren. Maar je moet even weten waar het .wab-bestand in Outlook staat. Ik heb Outlook nooit gebruikt, dus weet dat niet precies.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/19, 10:44:07 »
Citaat van: CrazyCentaur
Natuurlijk kan Thunderbird dat importeren. Maar je moet even weten waar het .wab-bestand in Outlook staat. Ik heb Outlook nooit gebruikt, dus weet dat niet precies.
weer wat geleerd. ik dacht dat het .mab bestanden waren....

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/19, 10:47:22 »
Kan je je adresbestand uit outlook niet exporteren, naar een comma separated file of desnoods een xls, dan zal het (hoop ik) wel lukken.

CrazyCentaur

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/19, 10:48:37 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: CrazyCentaur
weer wat geleerd. ik dacht dat het .mab bestanden waren....
Dat zou ook nog kunnen, ben ik in de war met WAP en MAB :)

Schuitema

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/14, 13:33:40 »
Ik heb via de import van mijn gmail-post in Evolution de adressen geïnporteerd. Een beetje omslachtig, maar het is me wel gelukt.

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/14, 13:50:24 »
Heel simpel:
Installeer thunderbird in windows, hier krijg je bij de configuratie de optie om dingen te importeren, kies dan adressen.
als de andressen eenmaal geïmporteerd zijn kun je ze met je windows-thunderbird terug exporteren naar een bestand en dan in ubuntu dat bestand terug importeren.

Offline Typhoner

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/15, 12:27:23 »
Helpt dit?

Jeften

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/19, 00:32:15 »
Citaat van: Typhoner
Heel simpel:
Installeer thunderbird in windows, hier krijg je bij de configuratie de optie om dingen te importeren, kies dan adressen.
als de andressen eenmaal geïmporteerd zijn kun je ze met je windows-thunderbird terug exporteren naar een bestand en dan in ubuntu dat bestand terug importeren.
Beste mensen,

Ik heb sinds kort Kubuntu op een apparte fysieke schijf geinstalleerd.
Nu zou ik graag het adresboek van Outlook 2007 importeren in Thunderbird op mijn Linuxschijf. Dit mislukt telkens.
Heb de formaaten: ldif/tab/csv en txt geprobeerd maar mijn adresboek in Thunderbird blijft leeg.
Op mijn XP schijf heb ik naast Outlook (Office 2007) ook Thunderbird staan. Daar kan ik wel importeren. Vanuit deze naar Kubuntu lukt ook niet. Bij mijn weten werkt Mozilla Backup niet in een linuxsysteem en bestaat deze ook niet daarvoor.?

Is er iemand onder jullie die daar een oplossing voor weet buiten het handmatig opnieuw intikken van alle honderden mailadressen? Deze Kabouter zal er jullie eeuwig dankbaar voor zijn.

Waarschijnlijk is het weer iets poepsimpel maar je moet er opkomen.
Gegroet
JEF

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/19, 00:47:02 »
kun je in windows thunderbird wel de adressen importeren, zo ja, ga dan naar de map
%appdata%\Thunderbird\Profiles\*\
en kopieer daar het bestandje abook.mab
zet dat bestandje in de linux home diractory (iets van ~/.thunderbird) en je hebt je adressen in linux
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Jeften

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/19, 01:08:01 »
Beste Ronnie,

Ga dat morgen eens uitproberen, ben nu te moe geworden!
Bedankt alvast voor de tip.
Slaapwel
JEF

Jeften

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/19, 09:45:00 »
Citaat van: Ronnie
kun je in windows thunderbird wel de adressen importeren, zo ja, ga dan naar de map
%appdata%\Thunderbird\Profiles\*\
en kopieer daar het bestandje abook.mab
zet dat bestandje in de linux home diractory (iets van ~/.thunderbird) en je hebt je adressen in linux
Goeien dag,
Zo gezegd, zo gedaan.
Het bestandje gekopiëerd vanuit de werkschijf van XP.
Met thunderbird in de home diractory gevonden.
Daar staan 2 mappen: a) <.mozilla-thunderbird> inhoudend de map met daarin het bestand
                                 b) <.thunderbird> inhoudend de map <6rvpfcd6.default> waarin ook een bestand

Deze beide bestanden laten overschrijven met het gekopiëerde; de toegangsrechten gecontrolleerd; lezen/schrijven en uitvoeren staat aangevinkt voor eigenaar en groep die in mijn geval de zelfde zijn. Deze laten weergeven en daar staan mijn mailadressen.

Thunderbird adresboek geopend maar deze blijft mooi maagdelijk wit!!!!

Tssss. Wat nu gezongen? Eenig idee wat er kan fout lopen of heb ik iets verkeerd gedaan?

Alvast bedankt voor de reactie. JEF

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/19, 10:16:09 »
Ik had het ooit anders gedaan. Niet met kopiëren maar met exporteren van outlook naar Thunderbird Windows toen importeren in Thunderbird Windows, toen exporteren Thunderbird Windows en vervolgens importeren Thunderbird Ubuntu.

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1998

andere optie:

Iemand hier heeft het anders gedaan. die heeft ervoor gezorgd dat zijn Thunderbird Windows en zijn Thunderbird Ubuntu dezelfde map delen. Hierdoor heeft ie nooit op 2 verschillende plaatsen verschillende mail. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar deze lijkt mij het beste

Offline Typhoner

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/19, 15:03:59 »
idd, net zoals ik het gezegd heb!
Jeften zal me wel verkeerd begrepen hebben ;)

Offline woteb

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2007/06/19, 15:26:07 »
Heel simpel. Je download: PortableThunderbird: http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable

Dat installeer je op een usbstick of een andere locatie.

Start daarna de portable thunderbird op en importeer ALLES wat je nodig hebt vanuit Outlook, dus je adressenboek, mail enz.

Daarna start je Linux op en kopieer de mailbestanden die je vanuit Outlook hebt gekopieerd (en dus nu in Portable Thunderbird staan) naar de maildirectory van jouw keuze.
Start de Linuxversie van Thunderbird op en bij Accountinstellingen ==> lokale mappen geef je de locatie op waar je de mail hebt gekopieerd. Start Thunderbird opnieuw op en voil
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Jeften

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2007/06/21, 12:26:37 »
Bedankt iedereen voor de tips. Met die PortableThunderbird kon ik wel mijn mails overzetten. Maar het adresboek: Tarrarra. Alle andere aangedragen middelen waren ook van het dorp Niet Willegem. Na veel geklungel, gezweet en af en toe een krachtige term staan mijn voltallige adresboeken nu in ThunderbirdKubuntu. Ten behoeve van andere zoekenden en om voor mij zelf te bawaren hoe ik het voor elkaar gekregen heb volgt nu een samenvatting

Adresboeken van Office Outlook 2007 met Business Contact Manager (B.C.M.) in XP Pro. transponeren naar Thunderbird in Linux (Kubuntu)

1a) In XP Thunderbird installeren en de wizard alles laten importeren vanuit Outlook.
   - Alle mails en instellingen staan er.
            -De verscheidene adresboeken zijn samengevoegd tot 1 geheel zonder bijkomende bijzonderheden zoals bvb Telefoonnrs.
De B.C.M. contacten worden niet overgezet.

1b) Het adresboek verwijderen en via - - - de     adresboeken opnieuw importeren.

Nu staan alle adresboeken afzonderlijk en met hun bijkomende bijzonderheden in Thunderbird Windows uitgezonderd de contacten van B.C.M.

1c) Terug naar - en kiezen voor opslaan in in een map. De werken uiteindelijk niet bij mij.

1d) Alle opgeslagen adresboeken in bijlage naar jezelf mailen.

2a)De zakelijke contactpersonen van de B.CM.
Outlook 2007 open - - - en bepalen waar je het opslaat. Terug dit adresboek in bijlage naar jezelf doormailen.

*Opmerking:
De andere adresboeken kunnen op ongeveer gelijkaardeige manier behandeld en opgeslagen worden vanuit Outlook in een en moeten achteraf in Linux omgezet worden naar .
Alle overige mogelijkheiden zijn onbruikbaar bij mij.

3a) Thunderbird in Kubuntu.
Heropstarten in Kubuntu en die mail ophalen. De Adresboeken in bijlage opslaan op bvb de desktop. Adresboek openen en selecteer - - elk opgeslagen boek selecteren en openen.
En nu zijn wij waar wij wezen moeten! :lol: