Bedankt iedereen voor de tips. Met die PortableThunderbird kon ik wel mijn mails overzetten. Maar het adresboek: Tarrarra. Alle andere aangedragen middelen waren ook van het dorp Niet Willegem. Na veel geklungel, gezweet en af en toe een krachtige term staan mijn voltallige adresboeken nu in ThunderbirdKubuntu. Ten behoeve van andere zoekenden en om voor mij zelf te bawaren hoe ik het voor elkaar gekregen heb volgt nu een samenvatting
Adresboeken van Office Outlook 2007 met Business Contact Manager (B.C.M.) in XP Pro. transponeren naar Thunderbird in Linux (Kubuntu)
1a) In XP Thunderbird installeren en de wizard alles laten importeren vanuit Outlook.
- Alle mails en instellingen staan er.
-De verscheidene adresboeken zijn samengevoegd tot 1 geheel zonder bijkomende bijzonderheden zoals bvb Telefoonnrs.
De B.C.M. contacten worden niet overgezet.
1b) Het adresboek verwijderen en via
- - - de adresboeken opnieuw importeren.
Nu staan alle adresboeken afzonderlijk en met hun bijkomende bijzonderheden in Thunderbird Windows uitgezonderd de contacten van B.C.M.
1c) Terug naar - en kiezen voor opslaan in in een map. De werken uiteindelijk niet bij mij.
1d) Alle opgeslagen adresboeken in bijlage naar jezelf mailen.
2a)De zakelijke contactpersonen van de B.CM.
Outlook 2007 open - - - en bepalen waar je het opslaat. Terug dit adresboek in bijlage naar jezelf doormailen.
*Opmerking:
De andere adresboeken kunnen op ongeveer gelijkaardeige manier behandeld en opgeslagen worden vanuit Outlook in een en moeten achteraf in Linux omgezet worden naar .
Alle overige mogelijkheiden zijn onbruikbaar bij mij.
3a) Thunderbird in Kubuntu.
Heropstarten in Kubuntu en die mail ophalen. De Adresboeken in bijlage opslaan op bvb de desktop. Adresboek openen en selecteer - - elk opgeslagen boek selecteren en openen.
En nu zijn wij waar wij wezen moeten!