Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vraag: hoe instellen dezelfde lettertype en lettergrootte als in windows xp?  (gelezen 5087 keer)

Hallo allemaal,

zoals jullie in mijn 1e topic konden lezen is mijn pc nu in ''dual mode''. Ik heb al wat aanpassing gedaan om mijn Ubuntu mooi en gebruiksvriendelijker te maken.

Ik heb nu een paar vragen:

1: mijn onderwerp zegt het al; Hoe stel ik in dat ik dezelfde lettertype en lettergrootte wil als in de browser Firefox van Windows xp?

2: Ik heb begrepen dat het via een emulator genaamd Wine mogelijk is om MS office 2007 te laten draaien. Nu heb ik ergens gelezen dat mijn Ubuntu dan kwetsbaar word voor Windows virussen. Mijn vraag is: Hoe kan ik MS office draaien op Ubuntu zonder dit risico te lopen?

3: Ik heb ergens anders gelezen dat je iets moet doen als je 'switcht' tussen windows xp en Ubuntu..iets met het vrijgeven van het ip adres zodat je kunt internetten? Kan iemand dit voor mij beantwoorden alsjeblieft.

Dit waren voorlopig mijn vragen.  :)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/25, 16:53:32 door lionheart910 »

1) Firefox lettertypen Bewerken>Voorkeuren>Inhoud>Lettertpe kiezen en grote om te zorgen dat de plaatjes op een website niet mee vergroot worden Beeld>Zoomen>Alleen tekst inzoomen aan vinken.
2)Ik denk dat Ubuntu geen last heeft van die Windows virussen. Wel bijv. Office 2007 hiervoor kan je natuurlijk een virusscanner installeren.
Ook een mogelijkheid is Windows in Virtual Box te installeren en daarop Office 2007 als je dan ook geen verbinding maakt met internet is dit gevrijwaard van virussen. Wel vbox installeren van http://www.virtualbox.org/ hier zit usb ondersteuning bij, niet bij de versie die in Synaptic zit.
3) ik ga ervan uit dat je bedraad internet hebt. http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

1) Firefox lettertypen Bewerken>Voorkeuren>Inhoud>Lettertpe kiezen en grote om te zorgen dat de plaatjes op een website niet mee vergroot worden Beeld>Zoomen>Alleen tekst inzoomen aan vinken.

Ik ben nu ingelogd in Ubuntu..ik moet dan even kijken welke lettertype ik heb in windows..ik laat je wel weten of het gelukt is.  ;)

2)Ik denk dat Ubuntu geen last heeft van die Windows virussen. Wel bijv. Office 2007 hiervoor kan je natuurlijk een virusscanner installeren.
Ook een mogelijkheid is Windows in Virtual Box te installeren en daarop Office 2007 als je dan ook geen verbinding maakt met internet is dit gevrijwaard van virussen. Wel vbox installeren van http://www.virtualbox.org/ hier zit usb ondersteuning bij, niet bij de versie die in Synaptic zit.

Ik zal hieraan denken op het moment dat ik wat vertrouwder en gewend ben aan Ubuntu.

3) ik ga ervan uit dat je bedraad internet hebt. http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet

die link had ik nou net even nodig. bedankt  :)

Het is me gelukt om de lettertype en grootte aan te passen. Bedankt Gijsbert  ^-^

Weet jij ook misschien hoe ik een andere account op Ubuntu kan aanmaken voor een andere gebruiker?

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2009/11/28, 20:49:58 door lionheart910 »

Ga naar Systeem>Beheer>Gebruikers en groepen>Ontgrendelen>Wachtwoord>Gebruiker toevoegen.

Ga naar Systeem>Beheer>Gebruikers en groepen>Ontgrendelen>Wachtwoord>Gebruiker toevoegen.

volgens bedoel je met ontgrendelen een symbooltje als een sleuteltje?
Ik zie 2 mappen dan staan.. eentje met mijn naam en dan /home en een andere map met /root en /root staan.

Op welke map kan ik de gebruiker toevoegen en hoe maak ik daarvan een gebruiker met beperkte rechten (zoals het in Windows heet)  (zonder het recht om systeemwijzigingen en/of programma´s te installeren of verwijderen)?

Inderdaad een paar sleuteltjes daar moet je opklikken en dan je wachtwoord invoeren. Bij de vorige versies stond ontgrendelen/authenticatie. Dan op de knop gebruiker toevoegen klikken, naam etc. invoren, dan op het tabblad gebruikersrechten klikken, dan de rechten aan of uitvinken zoals jij het wilt.

Inderdaad een paar sleuteltjes daar moet je opklikken en dan je wachtwoord invoeren. Bij de vorige versies stond ontgrendelen/authenticatie. Dan op de knop gebruiker toevoegen klikken, naam etc. invoren, dan op het tabblad gebruikersrechten klikken, dan de rechten aan of uitvinken zoals jij het wilt.

Dat begrijp ik..alleen begrijp ik niet of je die gebruiker moet toevoegen op de map root of op de map home??

Verder wil dat deze gebruiker geen wachtwoord hoeft in te typen tijdens het inloggen..helaas zie ik deze optie ´uitgevinkt grijs´.  ???