Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Krijg grub niet hersteld na herinstallatie xp  (gelezen 729 keer)

Krijg grub niet hersteld na herinstallatie xp
« Gepost op: 2007/06/16, 22:34:37 »
Ik heb, na het herinstalleren van winxp de routine uit de wiki gevolgd om grub te herstellen.

Het commando "root (hd0,5)" de root staat op hda6 gaat prima, maar als ik dan setup (hd0) ingeef krijg ik deze foutmelding:

checking if "/boot/grub/stage1" exists ... no
checking if "/grub/stage1" exists ... no
Error 15: File not found

Wat er misschien verband mee houdt:
- Ik heb geprobeerd om maar meteen Feisty te installeren met de alternative CD, maar hij herkent de partities niet. In windows zie je de partities duidelijk staan, maar de installatiecd ziet maar één schijf.
- Als ik de live cd opstart kan ik niet aan m'n harde schijf de partities staan wel in /dev als /dev/hda ... enz, maar ik kan er niet naartoe gaan.

Ik heb de opdrachten ook geprobeerd met hd1,5, maar dat geeft foutmeldingen.

Nog even een toevoeging:

Voor ik windows installeerde heb ik een lijstje gemaakt van de partities. De root van ubuntu stond toen op hda6. Wanneer ik met de installatiecd GRUB wil herinstalleren blijkt die partitie op hda7 te staan. Bij de opdracht "find /boot/grub/stage1" in Grub krijg ik als antwoord hd0,7, maar ik slaag er niet in een setup te doen.

Met de live-cd kan ik de partities wel mounten, maar ik zie ze niet staan in gparted. Die toont één grote (nou ja ...) schijf zonder partitionering.