Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video editing met KINO  (gelezen 1038 keer)

Offline ejfrolich

• Lid
Video editing met KINO
« Gepost op: 2007/06/11, 19:39:12 »
Ik heb een apart probleem met dit programma. Als ik eerder binnen gehaalde filmfragmenten afspeel gebeurt dat in bijna de dubbele snelheid. De shutle knop, waarmee snelheid te regelen is, kan niet langzamer gesteld dan. Ook heb ik geen geluid. Binnen PITIVI, ook een video pakket echter wel. Ook in alle andere programma's is er gewoon geluid te horen. Verder is opvallend dat hij met capture keurig filmpjes binnen laad en keurig onderverdeelt in senes hij laat alleen geen bewegend beeld zien. Op het moment dat je capture activeerd bevriest het beeld.

Wie van jullie heeft ervaring met dit pakket en kan mij helpen dit werkend te krijgen?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
Video editing met KINO
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/12, 22:59:10 »
Ik zie dat er al een tijdje niet is gereageerd, hoewel ik het programma kino niet ken wil ik je toch proberen te helpen.
Heb je gekeken naar de instellingen en heb je daar een beetje gespeeld met de display en de audio settings?
Werken dezelfde filmpjes wel in totem en vlc? En wanneer je een project exporteert naar een video file, werkt het dan wel allemaal normaal?  

Misschien dat je op de volgende site ook meer informatie kunt vinden over jouw project.
http://www.kinodv.org/

Ps. in de ubuntu bug lijst kon ik niets vinden van jouw probleem beschrijving. Je gebruikt feisty toch???

Offline ejfrolich

• Lid
Video editing met KINO
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/13, 16:35:25 »
Fijn dat je mee wilt kijken!

Ik werk met 7.02 Ik kan alle door Kino binnengehaalde bestanden met willekeurig welk geschikt programma bekijken en beluisteren, geen probleem. Ik heb gekeken Pitivi, een ander pakket om video te editten. Daar kan ik overigens niks editen want ik begrijp het pakket niet. Wel speelt hij de filmjes normaal af en laat geluid horen.

In Kino speelt hij bestanden die net zijn binnen gehaald keurig af. Open ik later het programma opnieuw en speel eerder binnen gehaalde bestanden dan doet hij dat ongeveer 2x te snel en zonder geluid. Als ik film afspeel vanaf de camera dan laat hij beeld en geluid zien en horen. Op het moment dat ik begin met binnen halen, dus capture aanklik, staat het beeld stil. Het geluid loopt dan wel door. De film word dan wel binnen gehaald overigens.

Als dit is wat Kino kan dan is het een ... paket. Toch stond er een positief verhaal over in Linux magazine...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
Video editing met KINO
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/13, 22:54:13 »
Ik neem aan dat je versie 7.04 bedoeld. 7.02 bestaat niet namelijk. Wat precies het probleem is weet ik niet, wellicht een foutje in een van de liberys of een foute instelling. Om toch zeker te zijn, probeer het pakket even opnieuw te installeren, verwijder (of rename als je je instellingen wilt behouden) daarbij ook de map die in je home dir. is aangemaakt. Waarschijnlijk heet deze .kino Wanneer je in nautilus op Ctrl+h drukt wordt deze zichtbaar.

Mocht dit niet helpen. In Feisty staat niet de nieuwste versie, misschien dat het helpt om een nieuwere versie te downloaden.  In de onderstaande link heb ik een how-to gevonden om een nieuwere versie te installeren (deze is wel voor 6.10). Probeer dat dan eens uit. Geen ideale oplossing maar misschien dat het helpt.

Wanneer het eerste niet helpt, dan kun je overwegen om een bug te melden. Vermeld hierbij dan je contact informatie, welke Ubuntu versie je gebruikt en welke hardware (grafische kaart + 32/64 bit en video capture divices). Dit kan op de onderstaande link. Dit is wel in het engels!

http://www.kinodv.org/article/view/155/1/13/
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/kino/