Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beryl en Gnome Desktop  (gelezen 818 keer)

Offline Math.

• Lid
Beryl en Gnome Desktop
« Gepost op: 2007/06/01, 12:14:59 »
Mijn Beryl wil op de één of andere manier niet goed samen werken met m'n werkbladen in gnome.
Voorheen draaide m'n cubus mee wanneer ik een ander werkblad had aan aangeklikt, maar dat gebeurd nu niet meer.
Laatst Feisty helemaal vanaf de LiveCD opnieuw geïnstalleerd en vrijwel vlak daarna Beryl geïnstalleerd, maar het probleem is er nog steeds...
Iemand een idee?

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
Beryl en Gnome Desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/01, 15:24:56 »
Om te helpen hebben mensen hier in ieder geval meer informatie nodig, welke versie van beryl gebruik je, wat voor systeem heb je, hoe heb je het geinstalleerd en wat heb je allemaal veranderd.

Kijk in ieder geval of je venster beheer op Beryl staat en je venster decorator op emerald (Rechts klikken op de diamant).

Daarnaast, beryl is nog niet af. Het is nog volop in ontwikkeling en foutjes kunnen er in voorkomen. Een hoop informatie en ondersteuning vind je ook op het forum van beryl vaak ook mensen met dezelfde problemen....

Offline Math.

• Lid
Beryl en Gnome Desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/01, 20:35:16 »
ja, ok... het zal wel een bug zijn ofzo. ;)
vroeg me alleen af of meerder mensen dit probleem hebben.
ik wacht iig wel af totdat compiz en beryl samen weer een nieuwe update gemaakt hebben.

Offline Math.

• Lid
Beryl en Gnome Desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/04, 14:45:04 »
Probleem opgelost!
Mijn oude ~/.beryl/settings file bewaarde ik elke keer en plaatste deze ook weer op dezelfde plek terug. Heb hem gewoon is helemaal weggehaald en nu werkte het wel weer goed. Ik had er al zo'n vermoeden naar, die config file was niet meer compatible met de nieuwste Beryl. ;)