Hoi Marianne! Ik ben zelf ook met de nodige van dit soort oefeningen bezig en het blijft steeds wat puzzelen. IK ben zeker geen expert en kan ook geen garantie geven maar dit is wat ik zou doen in jouw geval. Begin eerst vóór ook maar iets anders te doen, met het downloaden van Boot-repair. Even intikken op google. Omdat ook al zou je zaken fout gaan doen, met dat Boor-repair kun je meestal alles weer netjes krijgen. En ook al lijkt het dat alles vandaagdedag met usb-sticks moet.., ik blijf bij de nagenoeg altijd werkende aanpak van het branden op een dvd of cd. En brandt dus die Boor-repair op een dvd of cd. Het is minder dan een GB. Je punt lijkt me dat je, in je Gparted te zien, dus dat Windows als boot hebt. En de Windows-partitie wil je kwijt. Dan zou ik het zó doen: ( ieder met een beter idee, graag.) In Gparted die Windows-partitie verwijderen.( Unallocated). Dan eerst opstarten met Boot-repair en dan niet kiezen voor de standaard automatische aanpak maar klikken op linksbeneden “advanced¨. Daar kun je gaan kiezen waar je de boot en grub wilt neerzetten. Standaard staat die boot ingesteld op dat menu onderaan met het overzicht en is dan meestal de hele schijf zoals bv: SDA.
Ik zou dat laten staan. In het bovenste menu kun je kiezen waar de grub moet komen. Ik zou dan hier kiezen voor dat OS dat jij wilt. Hij zal dan met die OS opstarten. Voor de rest eigenlijk niets veranderen. En laat Boor-repair zijn werk even doen. Dan zou je zoals ik dat zie, moeten eindigen met een nieuwe grub met alles zonder dat Windows in de grub of schijf. Nogmaals, ik ben een amateurtje dus als er iemand is die het beter kan adviseren, heel graag! Succes!
Goese Duikertje