Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer installeren lukt niet, HP Deskjet 2800e  (gelezen 214 keer)

Offline Zeezotje

• Lid
Printer installeren lukt niet, HP Deskjet 2800e
« Gepost op: 2026/07/15, 20:06:14 »
Hallo,

ik heb een printer gekocht en al heel wat tijd gestoken in hem te proberen te laten werken. Hij zou via wifi moeten werken. Ik heb HPLIP geïnstalleerd en zie HP Toolbox, maar eender wat ik doe, de printer wordt nergens herkend. Geen enkel idee wat er scheelt.
Het Printer informatie raport dat de printer gaf zegt dat hij verbonden is met ons Wifi Netwerk, de signaalsterkte is heel goed, hij is verbonden met internet maar om welke reden dan ook wordt hij nergens gevonden of herkend.

Ik heb Ubuntu 25.10 op de laptop.

Ik heb ook de UFW firewall afgezet want ik las dat die mogelijk voor problemen kan zorgen.

Heeft iemand enig idee? Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Zeezotje
« Laatst bewerkt op: 2026/07/15, 20:09:28 door Zeezotje »

Offline M_aD

• Forumteam
Re: Printer installeren lukt niet, HP Deskjet 2800e
« Reactie #1 Gepost op: 2026/07/15, 20:45:51 »
Ubuntu 25.10 wordt sinds 9 Juli niet meer ondersteund en is dus EOL (End of Life) wat in houd dat je systeem geen updates meer krijgt. Als je nog support/ondersteuning wil genieten is het aan te raden een nog ondersteunde versie te installeren, oftewel 24.04 LTS of de laatste nieuwe 26.04 LTS.
« Laatst bewerkt op: 2026/07/15, 20:48:59 door M_aD »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2 Gepost op: 2026/07/15, 22:45:15 »
Wat je kunt proberen is op de printer het IP adres te achterhalen (of op de router vinden) en met de toolbox van HP te wijzen naar dat IP adres.
Dat heeft mij al diverse keren geholpen, omdat de (=mijn) printer zich niet altijd meldt via het netwerk.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er zijn ook nog andere hobbies.

« Reactie #3 Gepost op: 2026/07/16, 08:55:13 »
Hier kan je zien:
https://developers.hp.com/hp-linux-imaging-and-printing/supported_devices/index

- welke HPLIP-versie er minstens moet geïnstalleerd zijn
+ dat je de plugin dient te installeren
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.3   (vorige linux: Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / LMDE-5-6 / Ubuntu-16+14+12)