Nee, jij zit niet in een leuke situatie. Ik ken het.

Moederbord is BS. Bios chip vervangen is genoeg, en simpel (inprikken). Maar het probleem is een nieuwe chip verkrijgen wat zomaar niet lukt.
1/ Kun je de persoon die geïnstalleerd heeft niet vragen welk wachtwoord hij ingegeven heeft?
2/ De enige andere oplossing is een nieuwe bios chip.
Probleem hierbij is dat je deze voor laptops heel moeilijk krijgt. Dan MOET je de aankoopbon hebben om aan te tonen dat je de rechtmatige eigenaar bent.
De reden hiervan. Dit is een extra beveiliging tegen diefstal. Een laptop met bios ww beveiliging is dan niet simpel te resetten, zoals dat bij een desktop wel simpel kan door de bios-batterij er een tijdje uit te gooien.
Geloof me dat het moeilijk is. Ik heb dit zelf gehad met een laptop die ik nota bene zelf nieuw aangeschaft heb, maar de bon niet meer van had (wel betalingsbewijs, onvoldoende). Stad en land afgelopen want ik wilde niet opgeven, en toch niet gelukt dus.
Optie 1/ is in elk geval de simpelste en effectiefste weg. Tenzij je dus keihard kunt maken dat het jouw laptop is en dan moet asus je een nieuwe chip leveren (zijn ook best duur overigen).
edit: Ze lijken al bereidwillig. Misschien gaat de bios-chip toch lukken.