Hoe mijn systeem de schijf ziet?
Hier bedoelde ik eens te doen wat ik eerder had gevraagd: het commando "lsblk -f" ingeven in de terminal: dat toont de details van de harde schijven, inclusief het bestandssysteem.
@aartje, ik verwacht niet dat het de spatie in de volume naam is ("SSD 125") die hier het probleem geeft. Het is misschien goed, in Schijven, die naam toch aan te passen om de spatie te verwijderen. In hetzelfde menu als getoond hierboven, kies je "Partitie wijzigen". In het veld "Naam" geef je een andere naam zonder spatie (vb "SSD125" of een andere naam naar keuze).
De fout "wrong fs type, bad option,bad superblock" is ernstig. Als het inderdaad een ext4 bestandssysteem is, dan wijst dat op een "bad superblock". Oorzaak kan zijn het onbehoorlijk ontkoppelen van de harde schijf, of hardwareproblemen met harde schijf of kabels. Er zijn reserve-superblocks waarmee het bestandssysteem hersteld kan worden. Maar daaraan beginnen we niet zonder meer informatie.
Probeer eens de schijf aan te koppelen en voer daarna in de terminal volgende commando's uit
sudo blkid /dev/sdb2
dmesg | tail -n 20
Dat toont welk bestandssysteem herkend wordt, en geeft kernelberichten over het mount proces, die een idee kunnen geven over wat fout gaat. Kopieer zowel commando's als uitvoer hier in een bericht tussen [code]…[/code] tags (die tags type je zelf of voer je in met de knop #.