Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intel's OpenVINO™ AI Plugins for GIMP  (gelezen 1438 keer)

Offline Miamigo

• Lid
Intel's OpenVINO™ AI Plugins for GIMP
« Gepost op: 2025/11/13, 19:42:45 »
Bovenstaande plugin heb ik geinstalleerd voor Gimp. Echter ik zie deze plugin niet terug in Gimp. Hij is disconnected. Zie bijlage. Weet iemand hoe ik hem moet connecten.

Offline Jenske

• Lid
Re: Intel's OpenVINO™ AI Plugins for GIMP
« Reactie #1 Gepost op: 2025/11/14, 21:47:40 »
Om hier een antwoord op te krijgen is het cruciaal dat je aangeeft:
  • welk OS je draait (Ubuntu, Kubuntu, ...)
  • welke Gimp je gebruikt en zeker of dat een flatpak-installatie is, snap of "gewoon" uit de zgn. repositories
Als het over plugins gaat heb ik zelf ook al heel wat problemen gemerkt met zaken die in flatpak zijn geïnstalleerd. De methode waarmee flatpak werkt (een soort afgezonderde plaats in het geheugen) leidt ertoe dat andere elementen, zoals plugins, moeilijk tot niet te koppelen zijn aan het programma.

En verder merk ik dat Openvino-plugins voor GIMP niet standaard in de repositories zitten. Dat wordt dus manueel installeren en daar waag ik me niet aan.
... Kubuntu 25.10 ... KDE Plasma ... Wayland ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Offline Miamigo

• Lid
Re: Intel's OpenVINO™ AI Plugins for GIMP
« Reactie #2 Gepost op: 2025/11/15, 17:06:06 »
Ik ben er inmiddels uit hoe het werkt. Dacht eerst dat het lag aan de versie van Ubuntu. Heb deze geupgrade naar de nieuwste versie Ubuntu 24.04.3 LTS. Toen was het probleem nog niet opgelost. Toen bedacht ik me dat ik gimp met een flatpak geinstalleerd had. Heb gimp verwijderd en ik vond een andere manier een en ander te installeren. Vond deze link https://github.com/canonical/openvino-ai-plugins-gimp-snap?tab=readme-ov-file, Heb alles via de terminal geinstalleerd.