Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: App center  (gelezen 433 keer)

Offline Nike

• Lid
App center
« Gepost op: 2025/06/13, 07:40:37 »
Als ik in App center kijken, dan zie ik bij geïnstalleerde onderdelen in mijn geval ' firmware-updater' staan waar rechts een uitklapmenu zichtbaar is met onder andere de optie ' Kanaal wisselen'. Weet iemand wat deze optie inhoud? Niet dat ik iets aan wil passen, maar meer uit nieuwsgierigheid :)

Alvast dank voor jullie reactie.

Re: App center
« Reactie #1 Gepost op: 2025/06/15, 17:30:49 »
Op Ubuntu heb je standaard twee manieren om software te installeren: Uit de pakketbronnen van Ubuntu (.deb) en via Snap. Als het gaat om Snaps dan kun je meerdere kanalen hebben naast stable. Stable is standaard en geeft je de laatste stabiele versie (tenminste zoals beoordeeld door de ontwikkelaar / verspreider). Daarnaast kun je een kanaal hebben als edge of beta waar sneller nieuwe versies in worden gepubliceerd maar mogelijk minder stabiel. Afgaande op jouw screenshot kun je op die manier een snap waarschijnlijk van kanaal veranderen. Zou dat alleen doen als je voor dat stuk software graag nieuwe functionaliteit wil proberen en de grotere kans op bugs op de koop toeneemt. Je kunt ook altijd weer terug naar stable wisselen.

In Ubuntu is tegenwoordig een gedeelte van de applicaties standaard als Snap geïnstalleerd / aangeboden (in elk geval Chromium en Firefox). Hier hebben mensen een mening over ;)
« Laatst bewerkt op: 2025/06/15, 17:33:51 door erik1984 »