Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teams op Linux, pdf's hebben geen inhoud  (gelezen 2504 keer)

Teams op Linux, pdf's hebben geen inhoud
« Gepost op: 2025/02/17, 08:56:42 »
Goedemorgen,

Voor mijn werk gebruik ik vaak Microsoft Teams. De laatste tijd is daar echter een probleem gerezen.
Als ik een pdf of wat voor document dan ook wil uploaden, maar het gaat vooral om pdf, geeft Teams steevast de melding: dit document heeft geen inhoud. Als ik dus een pdf document vanaf mijn LInux Mint machine op Teams wil zetten, moet ik het kopieren op usb en er dan mee naar een windowsmachine. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Om alvast e.e.a uit te sluiten: Teams vertoont dit gedrag met de Microsoft app voor Linux, De webversie op Linux en de Unofficial Teams client for Linux. Het probleem lijkt zich vooralsnog ook alleen voor te doen op Linux Mint, Kubuntu geeft geen problemen.
« Laatst bewerkt op: 2025/02/18, 16:15:53 door ZijneBalorigheid »
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: Teams op Linux, pdf's hebben geen inhoud
« Reactie #1 Gepost op: 2025/02/18, 16:16:01 »
Niemand??

Offline peer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2025/02/18, 16:37:08 »
nee, ik heb ook geen idee.
Misschien iets met de pdf-versie of een probleem met file-associaties of een missende dependencie.

Een omweg zou misschien kunnen zijn om het pdf-bestand in een zip-bestand in te pakken en dan te uploaden

Je kan ook proberen om de extensie .pdf aan te passen naar bv. .pdf1 of .doc en te kijken of dat lukt

« Reactie #3 Gepost op: 2025/02/18, 17:22:17 »
Ik gebruik eigenlijk de Teams interface niet meer voor bestanden. Daar gaat teveel mis omdat MS Teams vanwege de snelheid regelmatig dingen alleen uit het cachegeheugen laadt. Voor het werken met bestanden schakel ik altijd naar de Sharepoint omgeving. In de Teams interface in de menubalk te vinden via 'Openen in Sharepoint' wanneer je eerst naar de betreffende map bent genavigeerd. Misschien ook hier een workaround voor.

« Reactie #4 Gepost op: 2025/02/18, 18:16:22 »
nee, ik heb ook geen idee.
Misschien iets met de pdf-versie of een probleem met file-associaties of een missende dependencie.

Een omweg zou misschien kunnen zijn om het pdf-bestand in een zip-bestand in te pakken en dan te uploaden

Je kan ook proberen om de extensie .pdf aan te passen naar bv. .pdf1 of .doc en te kijken of dat lukt

Ik kan het eens proberen, maar het lijkt mij Teams dan zegt dat de bestandsindeling niet klopt.

« Reactie #5 Gepost op: 2025/02/18, 18:17:24 »
Ik gebruik eigenlijk de Teams interface niet meer voor bestanden. Daar gaat teveel mis omdat MS Teams vanwege de snelheid regelmatig dingen alleen uit het cachegeheugen laadt. Voor het werken met bestanden schakel ik altijd naar de Sharepoint omgeving. In de Teams interface in de menubalk te vinden via 'Openen in Sharepoint' wanneer je eerst naar de betreffende map bent genavigeerd. Misschien ook hier een workaround voor.

Dat zou kunnen werken maar Teams is het afgesproken platform op mijn werk dus ik heb liever gewoon een oplossing voor dit probleem.

« Reactie #6 Gepost op: 2025/02/18, 18:19:10 »
Update: In Kubuntu thuis werkt alles gewoon normaal maar ook op de Mint installatie thuis. Op het werk zegt Mint steevast dat het bestand geen inhoud heeft.
Ik begin nu iets te vermoeden in de richting van geen of beperkte ondersteuning voor i386 / i686 systemen, zou dat kunnen?

Offline peer

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2025/02/19, 09:27:23 »
Update: In Kubuntu thuis werkt alles gewoon normaal maar ook op de Mint installatie thuis. Op het werk zegt Mint steevast dat het bestand geen inhoud heeft.
Ik begin nu iets te vermoeden in de richting van geen of beperkte ondersteuning voor i386 / i686 systemen, zou dat kunnen?
i386/i686 zijn toch 32bit systemen. Daar werken ubuntu en mint toch niet meer op???

« Reactie #8 Gepost op: 2025/02/20, 14:55:13 »
i386/i686 zijn toch 32bit systemen. Daar werken ubuntu en mint toch niet meer op???

Op een i686 systeem kun je een 64bit OS installeren. Het systeem in kwestie waar ik nu Mint Cinnamon Debian Edition op heb draaien en kortgeleden Mint XFCE, is een Intel Core2Duo. Oud dus, maar het werkt wel, afgezien van dit probleem.

Offline soppel

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2025/02/20, 19:26:28 »
Geen idee of het hiermee te maken heeft, maar misschien geeft het iemand een clou.

Enkele weken geleden stuurde ik per e-mail een pdf. Kreeg antwoord dat de pdf geen tekst bevatte.
Inderdaad in mijn verzonden items was die pdf ook leeg.
De pdf die opgeslagen was op mijn pc was gewoon met de tekst die erin hoorde te zitten.

PDF opnieuw verstuurt, alles in orde. Ik heb daar verder geen aandacht aan geschonken, maar misschien heeft het probleem hiermee te maken.

Ik heb op het moment Debian op deze jonge pc staan.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

« Reactie #10 Gepost op: 2025/02/21, 07:00:39 »
Geen idee of het hiermee te maken heeft, maar misschien geeft het iemand een clou.

Enkele weken geleden stuurde ik per e-mail een pdf. Kreeg antwoord dat de pdf geen tekst bevatte.
Inderdaad in mijn verzonden items was die pdf ook leeg.
De pdf die opgeslagen was op mijn pc was gewoon met de tekst die erin hoorde te zitten.

PDF opnieuw verstuurt, alles in orde. Ik heb daar verder geen aandacht aan geschonken, maar misschien heeft het probleem hiermee te maken.

Ik heb op het moment Debian op deze jonge pc staan.

Ook dat heb ik eens aan de hand gehad. Waarschijnlijk zelfde oorzaak maar wat die oorzaak is,  kom ik niet achter.