Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Orchis overheerst alles  (gelezen 916 keer)

Offline bauke

• Lid
Orchis overheerst alles
« Gepost op: 2025/01/08, 16:05:54 »
Sinds kort heb ik het orchis thema geïnstalleerd, alleen weet ik niet hoe ik dat moet bewerken. Ik heb wel het thema Orchis zwart met afgeronde hoeken, maar verder kan ik nergens bij om het aan te passen. De thema's van Ubuntu werken nu ook niet goed meer. Ook verwijderen van Orchis werkt niet omdat het terminalvenster orchis niet herkend als geïnstalleerd. Ik heb er over gedacht om Ubuntu helemaal opnieuw te installeren maar dat is nogal ingrijpend. Wat zou ik kunnen doen?

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: Orchis overheerst alles
« Reactie #1 Gepost op: 2025/01/08, 17:42:18 »
Het kan zijn, dat het geinstalleerde pakket (wellicht de delen ook nog verspreid over diverse locaties) een nèt iets andere naam heeft.

Zoek eerst de exacte naam met apt search: https://linuxgenie.net/how-to-use-apt-search-simple-introduction-for-ubuntu-and-debian/ 

Je kan ook sudo find nemen, en sudo apt purge voor het verwijderingswerk - dan gaat het grondig: https://itsfoss.com/apt-remove-purge/

Succes  :)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline bauke

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2025/01/08, 20:11:05 »
Dankje ha ik proberen

Offline bauke

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2025/01/09, 15:38:21 »
Ik heb de search command gebruikt, kreeg de namen, maar zodra ik sudo apt purge doe zegt het dat de app niet is geïnstalleerd... Terwijl de mappen wel in de. .themes staat. En ook in de usr/themes map

Offline bauke

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2025/01/10, 14:30:22 »
Ik heb de mappen van Orchis nu handmatig verwijderd, zowel uit de .themes map als wel uit de map downloads/usr/share/themes. Er verandert echter weinig aan de uitstraling van het [programma. Het is ook vreemd dat de eigen 'uiterlijk' map van Ubuntu niet meer goed werkt, misschien komt dat door Gnome-tweaks?