Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voordeel front loading optische drive tegenover lade?  (gelezen 932 keer)

Offline robert88

• Lid
Voordeel front loading optische drive tegenover lade?
« Gepost op: 2024/11/14, 15:41:04 »
Ik snap het voordeel niet, volgens mij gaat front loading alleen maar sneller stuk, kan het de schijf bekrassen, duurder om te maken lijkt mij. (meer (bewegende) onderdelen, en ingewikkelder) En het is al helemaal een hel als de schijf er niet meer uitgaat of vast zit.
Nog erger zijn de Apple drives waar zelfs een eject knop ontbreekt.

Front loading

Laatje

Apple drive:

Offline aartje

• Lid
Re: Voordeel front loading optische drive tegenover lade?
« Reactie #1 Gepost op: 2024/11/15, 16:16:21 »
Heb je er ervaring mee ? Of is het "natte vinger"  gevoel ?

Offline robert88

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2024/11/15, 17:32:25 »
Ik heb de Apple drive een tijdje gehad. Daarging het mechaniek van kapot waardoor CDs er niet meer in of uit kwamen.
Verder klinkt het mij logisch? Des te meer bewegende delen des te meer kan op deffecten en storing.

Maar goed al zal het allemaal niet waar zijn dan nog, wat is het voordeel/nut?

Offline aartje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2024/11/18, 10:58:42 »
Ik heb de Apple drive een tijdje gehad. Daarging het mechaniek van kapot waardoor CDs er niet meer in of uit kwamen.
Verder klinkt het mij logisch? Des te meer bewegende delen des te meer kan op deffecten en storing.

Makkelijker om er in te doen ? Er zitten niet voor niets dat soort CD-spelers in auto's. Mij lijkt  het eerder beschadigingen
te geven als je een CD-speler met een lader hebt en je legt de CD er niet precies in zoals het moet de CD vastloopt en/of
beschadigt. Maar je conclusie is wel erg summier onderbouwt met één defecte Apple-drive.

Offline robert88

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2024/11/18, 18:03:50 »

Makkelijker om er in te doen ? Er zitten niet voor niets dat soort CD-spelers in auto's. Mij lijkt  het eerder beschadigingen
te geven als je een CD-speler met een lader hebt en je legt de CD er niet precies in zoals het moet de CD vastloopt en/of
beschadigt. Maar je conclusie is wel erg summier onderbouwt met één defecte Apple-drive.

Een auto schud natuurlijk, thuis niet. Overigens is in deze theorie wel weer interessante vraag waarom een discman dan niet dit laad mechanisme heeft?

Offline robert88

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2024/11/18, 21:43:38 »

Een laadje kun je meestal ook met een paperclip openen (via klein gaatje), bij dat front loading mechanisme weet ik niet wat je dan zou moeten doen.
Ben vooral bang dat schijf vast komt te zitten, verder vind ik het een nadeel dat er geen mini CDs of met apparte vorm inkunnen.

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #6 Gepost op: 2024/11/18, 23:15:57 »
Topic verplaatst naar Algemeen om het simpele feit dat het hier totaal niet gaat om een hulpvraag met betrekking tot Hardware en Drivers problemen in Ubuntu.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.