Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitgaande email onduidelijkheid  (gelezen 230 keer)

Offline rijnsma

  • Lid
Uitgaande email onduidelijkheid
« Gepost op: 2024/12/13, 20:41:47 »
Ik heb iets vreemds met pc (Thunderbird TB) en smartphone (Typeapp) na wissel van provider Tele2 naar Odido glasvzezel.

Op de pc werken alle 6 mijn email-accounts nog goed waarvan er drie Imap en twee Pop3 (Pops wáren Tele2).
Op de pc heb ik namelijk uitgaand de twee Pop3 accounts in TB naar gmail smtp overgezet en dat gaat fijn.

Maar op de smartphone werken 'slechts' de drie Imap accounts. Ik krijg de twee Pop 3 accounts niet meer aan't werk. Ook niet via gmail.
Ik heb er geen last van, zoals je ziet zijn er voldoende mogelijkheden, maar ik ben wat nieuwsgierig geworden naar de oorzaak.
Ik zie wel, dat ik de smtp-instellingen smtp in Thunderbird niet volledig kan overnemen in Typeapp, dat ziet er op een paar punten qua parameters anders uit. Maar je zou zeggen: andere uitgaande server smtp en hup.. Nee dus. Wie o, wie..?  :)