Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe Digital Editions en Ubuntu 24.04  (gelezen 1508 keer)

Offline hstam

• Lid
Adobe Digital Editions en Ubuntu 24.04
« Gepost op: 2024/06/18, 17:46:23 »
Sinds gisteren heb ik Ubuntu 24.04 op mijn laptop gezet, i.p.v. Windows 11 en ik ben tot nu toe zeer tevreden..

In het verleden werkte ik al eerder met Linux versies en gebruikte ik Adobe Digital Editions 1.7, dat was toen de enige versie waarmee ik e-books van de bieb op mijn kobo e-reader kon zetten.. Echter met deze laatste versie is mij dat niet gelukt..

Zijn er lezers hier bij wie dat wel gelukt is, of met de laatste versie 4.5.11 ?

Graag jullie reactie en dank!

Hans

Offline loti

• Lid
Re: Adobe Digital Editions en Ubuntu 24.04
« Reactie #1 Gepost op: 2024/06/18, 17:57:31 »
ADE werkt alleen met Windows en Mac.

Offline Roc.am

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2024/06/18, 18:30:41 »
Ik heb er in het verleden Calibre voor gebruikt. Staat in Ubuntu software.

« Reactie #3 Gepost op: 2024/06/18, 18:51:54 »
De makers van Calibre raden aan de versie uit de software repositories te vermijden:
Citaat
Please do not use your distribution provided calibre package, as those are often buggy/outdated. Instead use the Binary install described below.
Bron
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline hstam

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2024/06/18, 19:47:04 »
ADE werkt alleen met Windows en Mac.

Dat klopt maar met Wine ging het toen goed.. en kon boeken van de bieb via de 1.7 versie van Adobe Digital Editions op de e-reader zetten..

Offline softbart

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2024/06/19, 12:43:14 »
Ik zelf gebruik een inkpad x pro. En koop de e-books.
Ik begrijp dat dit niet het zelfde is als hoe jij er mee om gaat, ik begrijp hiermee wel je probleem.
Een optie is om win in een virtual machine te draaien.

mvg

Theo

Offline softbart

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2024/06/20, 12:30:45 »
Is het niet mogelijk via wifi  van de kobo (hierbij neem ik aan dat de kobo wifi heeft)  direct de bestanden van de site te halen?
Een andere leuke optie is "andriod" in een VM. En daar verder mee te ex permitteren.

mvg

Theo

Offline hstam

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2024/06/20, 13:36:58 »
Beste mensen..

Even ter verduidelijking.. boeken van de  https://www.onlinebibliotheek.nl  zijn als je een abonnement hebt,te lenen voor 3 weken.
Je klikt dan aan welk boek je wilt lenen via die site en dat boek of meerdere boeken, (je mag er tien gelijktijdig lenen voo 3 weken) die kun je downloaden..
die ebooks zijn beschermd. Dan gebruik je Adobe Digital Editions en via die software zet je de boeken op de E-reader, in mijn geval is dat een Kobo e-reader

Dat ging allemaal goed toen ik windows 11 gebruikte.
Echter Adobe Digital Editions werkt NIET met Linux

Via Wine kon ik vroeger met behulp van Adobe Digital Editions 1.7 en Wine wel e-books overzetten op mijn e-reader
Dus dat probeerde ik weer met 1.7 maar ook met de laatste versie van ADE, echter dat is niet gelukt..

Samengeval het gaat dus om e-books die je leent van de online bieb..
Gekochte boeken elders is geen probleem, koop ik een boek bij bol.com dan synchroniseer ik mijn e-reader en het boek staat op mijn e-reader
Hoop dat het zo duidelijk is..
Hans

Offline softbart

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2024/06/20, 19:47:03 »
ZEER DUIDELIJK!!  :-X

Maar is niet een antwoord op mijn vraag betreffende de wifi.  :'(

mvg

Theo

Offline loti

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2024/06/20, 21:43:11 »
Boeken van de onlinebibliotheek  kunnen alleen met ADE op je e-reader gezet worden en kunnen niet rechtstreeks van de site gedownload worden.

Offline softbart

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2024/06/20, 23:25:06 »
Tenzij.... ADE ook op de Kobo staat. Is gewoon van google-play te halen.
Maar dan heb je wel je wel wifi nodig. Vandaar mijn vraag.

Zo niet dan bestaat nog de mogelijkheid van de omgekeerde wereld. Android in een VM met ADE.
Maar dan heb weer meer software nodig op de Kobo om met elkaar te tokkelen.
Maar dat is  misschien weer mogelijk met USB
Er gaan vele wegen naar Rome.
Het probleem met mij is dat het alweer een tijdje geleden is dat ik me met Android bezig hield.

mvg

Theo

Offline hstam

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2024/06/21, 16:32:21 »
Het is duidelijk hoor.. wat Loti schreef, zo is het, voor de rest kan het niet..ADE staat niet op de Kobo. Dus rechtstreeks downloaden kan niet, vandaar ook die beveiliging.

Softbart, ik denk dat jij geen lid bent van de online bieb..anders had je het wel geweten.. dat het niet gaat.. toch bedankt voor het meedenken

Mvg  Hans

Offline bauke

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2024/07/27, 15:24:52 »
k heb de oplossing wat mij betreft gevonden. Ik heb wine geupgrade, en toen kon ik adobe digital editions weer gebruiken. command: sudo apt-get upgrade winehq-stable