Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 24.04 Nautilus 46.2 geen tekst zoekmogelijkheid mer binnen bestanden?  (gelezen 875 keer)

Offline wowo

• Lid
In Ubuntu 20.04 met Nautilus (Bestanden) 3.36.3, kon ik zoeken op woorden die stonden in tekst (.odt bv) of pdf-bestanden.
Ik geloof dat tracker de eerste 10.000 woorden binnen een tekst bestand automatisch kon indexeren.
In Ubuntu 24.04 met Nautilus (Bestanden) 46.2 kan er bij mij niet meer op woorden binnen tekstbestanden of pdfbestanden worden gezocht. Er wordt simpelweg nooit iets gevonden.
Hebben meer mensen hier last van?
Is dit een bekende bug en zal dit tzt opgelost worden?
Zelf gebruikte ik deze functie regelmatig en ik mis het dus ook.
Voorlopig kan ik Ubuntu 24.04 mede hierom nog niet als mijn hoofdsysteem gebruiken. :(
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline vanadium

• Lid
Is je systeem een verse installatie of een upgrade? Indien een upgrade, dan kan het misschien helpen de databanken van tracker te resetten en te wissen, zodat die eens opnieuw aangemaakt worden.

Offline wowo

• Lid
Is je systeem een verse installatie of een upgrade? Indien een upgrade, dan kan het misschien helpen de databanken van tracker te resetten en te wissen, zodat die eens opnieuw aangemaakt worden.
Was een verse installatie.
Ik zal toch maar eens een volledige reset doen van tracker, kijken of dat helpt.
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Was een verse installatie.
Ik zal toch maar eens een volledige reset doen van tracker, kijken of dat helpt.
Een verse installatie wilt zeggen alles opnieuw herinstalleren,maar dan ben je alles kwijt wat er aanwezig was?Een upgrade betekend dat je van bijvoorbeeld van 24.04 naar 24.05  gaat met behoud van bestanden en alles.
« Laatst bewerkt op: 2024/07/04, 07:46:29 door pinokkio »
https://www.tipsentruuks.nl/
linux-ubuntu-downloads-windows