Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rare mappen in home  (gelezen 1316 keer)

kerplunk

• Gast
Rare mappen in home
« Gepost op: 2007/05/31, 10:57:37 »
He hallo,

Onlangs naar feisty ge-upgrade en nu zie ik als ik een bestand wil openen in bijv. openoffice allemaal mappen met een puntje ervoor. Dit zag ik nooit bij dapper. Nu moet ik elke keer weer zoekn naar mijn mappen met mijn tekstdocumenten, oid, erin. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die mappen met puntjes niet meer te zien krijg?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Rare mappen in home
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/31, 11:02:01 »
de mappen en bestanden met puntjes ervoor, zijn de verborgen bestanden en mappen. normaal zie je die nooit, behalve als je in verkenner (nautilus) hebt aangevinkt, dat je die wel wel zien.

CrazyCentaur

• Gast
Rare mappen in home
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/31, 11:46:31 »
Als aanvulling: Je kunt ze natuurlijk in Nautilus altijd ook even ziochtbaar maken met Control + H. Je kunt in OpenOffice overigens gewoon een andere map opgeven waar het programma moet kijken / opslaan / openen. In het hoofdmenu: Extra > Opties > OpenOfficeOrg > Paden > Mijn documenten

kerplunk

• Gast
Rare mappen in home
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/31, 11:50:46 »
Bedankt voor de reacties, maar ik denk dat ik mijn vraag niet duideijk genoeg heb gesteld.

In OOo, AbiWord, totem (you name it), FileZilla krijg ik die verborgen mappen te zien en dat wil ik niet. Moet ik ergens een instelling veranderen ofzo?

steven

• Gast
Rare mappen in home
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/31, 12:13:18 »
@kerplunk.

Ctrl+H

Of in nautilus:beeld en dan het vinkje bij verborgen  bestanden weghalen.

CrazyCentaur

• Gast
Rare mappen in home
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/31, 12:30:32 »
Citaat van: kerplunk
Bedankt voor de reacties, maar ik denk dat ik mijn vraag niet duideijk genoeg heb gesteld.

In OOo, AbiWord, totem (you name it), FileZilla krijg ik die verborgen mappen te zien en dat wil ik niet. Moet ik ergens een instelling veranderen ofzo?
Aha, dat is inderdaad een ander verhaal. Hangt dus ook af van wat ze aan dialoogvenster inzetten.

OOo / AbiWord / Totem en meer die de standaard gebruiken: Rechts klikken in het venster en al of niet aanvinken van het tonen van verborgen bestanden.

FileZilla: ik zie niet waar dat uitgezet kan worden (maar ik ben ook verder nog niet onder de indruk van het programma), in gFTP kan het wel in de opties geregeld worden.

CrazyCentaur

• Gast
Rare mappen in home
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/31, 12:31:45 »
Citaat van: steven
@kerplunk.

Ctrl+H

Of in nautilus:beeld en dan het vinkje bij verborgen  bestanden weghalen.
Het is niet verkeerd even na te lezen wat er al aan antwoorden gegeven is, voordat je zelf een antwoord geeft :)

kerplunk

• Gast
Rare mappen in home
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/31, 15:28:03 »
Briljant. Dat werkt. Hier heb ik nou vier weken mee rondgelopen...

Nogmaals heel erg bedankt!