Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: feisty openoffice spelling  (gelezen 1503 keer)

tuxido_devito

• Gast
feisty openoffice spelling
« Gepost op: 2007/05/28, 16:40:08 »
Hallo met mijn nieuwe feisty instalatie werkt de real time vertalingen niet. ik tik een woord expres fout en open office rekent hem goed... wat doe ik fout?

Offline charclo

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 16:51:09 »
Hey,
Heb je de nederlandse woordenlijst wel al geïnstalleerd?
Indien niet kan je dit doen via Bestand -> Assistenten -> Nieuwe woordenlijsten installeren
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

steven

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 16:56:27 »

Pensacola

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 16:57:05 »
Dat probleem heb ik ook gehad, ik heb met Bestand-Assistenten-Nieuwe woordenlijst installeren de Nederlandse spelling geinstalleerd en nu werkt het wel goed. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 17:30:10 »
je kan ook dit doen werkt bij mij erg goed

sudo apt-get install myspell-nl

Offline hvb

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/28, 18:02:25 »
Citaat van: charclo
Hey,
Heb je de nederlandse woordenlijst wel al geïnstalleerd?
Indien niet kan je dit doen via Bestand -> Assistenten -> Nieuwe woordenlijsten installeren
Heb ik gedaan (ook duits, frans en spaans, idem de medische varianten), en bij spellingcontrole kan ik nu de verschillende talen installeren.
Als ik nu een engelse brief wil typen hoe stel ik dit dan in. Bij extra - taal krijg ik geen andere talen te zien. Ook bij autospellingcontrole kan ik niks veranderen.

Offline hvb

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/28, 18:29:07 »
Bij extra - opties - taalinstellingen kan ik de standaardtaal instellen, voor zover geïnstalleerd uiteraard. Tot nog toe is alles duidelijk.
Alleen weet ik niet waar de medische varianten gebleven zijn of zitten die gewoon bij de verschillende talen in?

Ik vond het vreemd dat de binnengehaalde bestanden .zip bestanden waren, ik kon ze niet eens uitpakken, is dat dan automatisch gegaan?

In het vervolg kijk ik weer bij synaptic of installeren/verwijderen.

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/28, 18:37:16 »
Afgelopen weekend ben ik begonnen met het bijhouden van mijn Ubuntu ervaringen in een blog. Gisteren liep ik hier ook tegenaan en heb het zo kunnen oplossen :): http://ubuntuontdekt.blogspot.com/2007/05/spellingcontrole-in-openofficeorg.html

Grtz,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

tuxido_devito

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/29, 21:43:56 »
okay bedankt, de controle werkt nu BEHALVE real time (die rode onderkartels) iemand suggesties?

EDIT:

laat maar het was zo'n rot vinkje die ik uit moest zetten :P

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/29, 22:00:21 »
myspell-nl kun je ook gewoon grafisch installeren, dus met Synaptic.