Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sudo moet E-mail naar ander E-mail adres te sturen.  (gelezen 1083 keer)

Offline hansvl

• Lid
sudo moet E-mail naar ander E-mail adres te sturen.
« Gepost op: 2023/09/01, 11:24:42 »
Als op mijn Ubuntu 20.04.6 systeem een gebruiker het 'sudo -i' commando uitvoerd met een foutief wachtwoord, dan verstuurd het sudo commando een E-mail naar root@><systeem naam>.<domain naam>.local

Ik wil dat die E-mail naar mijn E-mail adres gestuurd wordt.

In de file /etc/aliases heb ik de onderstaande regel opgenomen en daarna postfix herstart.

root:    <mijn naam>@<domain>

Toch blijft het sudo commando de E-mail sturen naar root@<systeem naam>.domain naam>.local

Hoe kan ik dit oplossen?

Re: sudo moet E-mail naar ander E-mail adres te sturen.
« Reactie #1 Gepost op: 2023/09/01, 12:31:29 »
root@><systeem naam>.<domain naam>.local

root@<systeem naam>.domain naam>.local

kijk eens goed ik zie bij een van de 2 emailadressen al 2 fouten? of is dit een menselijke fout bij het plaatsen, dan mijn excuses.
https://www.tipsentruuks.nl/
linux-ubuntu-downloads-windows

Offline hansvl

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2023/09/01, 13:20:40 »
Ja, dat is een type fout geweest.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2023/09/01, 14:22:21 »
Je kan je oorspronkelijke vraag corrigeren: gebruik de "Edit" knop. Zorgvuldig opgestelde vragen hebben meer kans vlugger een zorgvuldig antwoord aan te trekken.

Offline hansvl

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2023/09/01, 17:14:17 »
Als op mijn Ubuntu 20.04.6 systeem een gebruiker het 'sudo -i' commando uitvoerd met een foutief wachtwoord, dan verstuurd het sudo commando een E-mail naar root@><systeem naam>.<domain naam>.local

Ik wil dat die E-mail naar mijn E-mail adres gestuurd wordt.

In de file /etc/aliases heb ik de onderstaande regel opgenomen en daarna postfix herstart.

root:    <mijn naam>@<domain>

Toch blijft het sudo commando de E-mail sturen naar root@<systeem naam>.<domain naam>.local

Hoe kan ik dit oplossen?