Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Streaming media server.  (gelezen 1875 keer)

adriaan74

• Gast
Welke Streaming media server.
« Gepost op: 2007/01/21, 14:52:05 »
Hallo,

Ik zal mij eerst eens even voorstellen.
Sinds enkele maanden ben ik van een MS W2K3 SBS overgestapt op linux. Ik heb een aantal distri's geprobeerd, en ben terug gegaan naar ubuntu. Tot nu toe, unbuntu rulez!

Ik draai momenteel een web- en mail server + webmin.

In de afgelopen paar maanden vele malen gebruik gemaakt van de tips op deze site. Top!

Nu ben ik sinds gisteren in het bezit van een pinnacle showcenter 200. Hierbij is helaas alleen een windows applicatie gegeleverd. Nu heb ik nog geen ervaring met WINE.

Zijn er hier SC200 gebruikers die de media steamen vanaf een ubuntu server?

De programma's die ik gevonden heb (TwonkyMedia) ondersteunt volgens mij geen .mkv en .ts file. En dit zijn nu net de HD bestanden.

Suggesties zijn welkom.

Adriaan

Offline kiersie

• Lid
    • http://www.gboek.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/04, 01:30:22 »
VLC proberen

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/04, 01:44:43 »
Moet het per se een streaming server zijn?
Kan je die bestanden niet gewoon delen met samba of nfs?

remicade

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/29, 12:53:06 »
Adriaan,

Ik heb geen idee of MTPcenter van www.panczyk.eu met HD overweg kan, maar ik zou zeker even een kijkje nemen. Trouwens, ik heb dus ook een SC200, goed ding. Ik wil dus ook wat andere zaken gaan draaien op Ubuntu.
Is het veel gevraagd om contact te houden? Je bent tot nu toe de eerste persoon die  ik op internet tegenkom die en Ubuntu draait en zon Pinnacle kastje heeft! Oxyl box en swisscenter ken je al? Geen idee of je HD aankunnen.....

Groeten Paul,
Graag een reactie of je in bent voor enige hulp aan mij en mijn ubuntu-bakkie!