Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afbeelding in LibreOffice  (gelezen 1203 keer)

Offline jabuca

• Lid
Afbeelding in LibreOffice
« Gepost op: 2023/08/08, 13:18:22 »
Hallo allemaal. Voor onze vereniging moet ik een flyer A5, dubbelzijdig maken met wat tekst en een paar afbeeldingen, ergens uitgeknipt van een vorig verslag. Alles is klaar, en het ziet er keurig uit. Dan stuur ik het door, naar een paar collega's
en eentje naar mijzelf,(smartphone) en dan kloppen de afbeeldingen niet. Wat ik ook probeer, op mijn laptop is alles ok,maar wat ik digitaal verstuur naar de collega's, en mijzelf op de smartphone is niet gelijk. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Vr.gr. jabuca

Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline vilamar

• Lid
Re: Afbeelding in LibreOffice
« Reactie #1 Gepost op: 2023/08/08, 13:44:15 »
Eerst opslaan als .pdf?

« Reactie #2 Gepost op: 2023/08/08, 17:13:42 »
Hallo allemaal. Voor onze vereniging moet ik een flyer A5, dubbelzijdig maken met wat tekst en een paar afbeeldingen, ergens uitgeknipt van een vorig verslag. Alles is klaar, en het ziet er keurig uit. Dan stuur ik het door, naar een paar collega's
en eentje naar mijzelf,(smartphone) en dan kloppen de afbeeldingen niet. Wat ik ook probeer, op mijn laptop is alles ok,maar wat ik digitaal verstuur naar de collega's, en mijzelf op de smartphone is niet gelijk. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Vr.gr. jabuca

Wat Vilamar zegt, zou ik sowieso doen. Met welk programma heb je de flyer opgemaakt en weet je in welk programma de collegae het document openen? Daar gaat het vaak mis. Als je e.e.a als pdf aanlevert, is die kans een stuk minder. Die kans is overigens niet nul. Ik leverde ooit eens een pdf gemaakt in libreoffice draw aan die de bewuste collega vervolgens ging openen in microsoft publisher. De complete vormgeving was eveneens uit zijn fatsoen.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2023/08/08, 18:05:12 »
De titel van je post suggereert dat je in Libreoffice (Writer?) je bestand hebt gemaakt. Voor zover ik weet kan je zo'n bestand niet in Android te zien krijgen.

Enige en juiste oplossing: maak er een pdf van en verstuur die naar wie de flyer moet te zien krijgen.
... Kubuntu 24.04 ...

« Reactie #4 Gepost op: 2023/08/08, 18:35:05 »
De titel van je post suggereert dat je in Libreoffice (Writer?) je bestand hebt gemaakt. Voor zover ik weet kan je zo'n bestand niet in Android te zien krijgen.

Enige en juiste oplossing: maak er een pdf van en verstuur die naar wie de flyer moet te zien krijgen.

Als de TS een mobiel officepakket heeft, zou dat gewoon moeten kunnen. Als de software het bestandsformaat aan kan, zou er geen probleem moeten zijn...in theorie.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2023/08/09, 08:38:08 »
Allemaal vriendelijk bedankt voor het meedenken. Ik had het moeten opslaan als PDF.
Nogmaals, vriendelijk bedankt!! jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!