Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fluidsynth installeren  (gelezen 1272 keer)

Offline Wim van L

• Lid
fluidsynth installeren
« Gepost op: 2023/02/12, 21:21:45 »
Hallo allemaal,

ik ben nieuw in de linux wereld. ik probeer me python aan te leren. nu wil ik een code draaien die verwijst naar fuidsynth. maar ik krijg fluidsynth kennelijk niet goed geinstalleerd. D.w.z. Fluidsynth zelf lijkt erop te staan maar met de phyton code krijg ik een foutmelding.

File "/home/wim/Documenten/python_work/piano.py", line 1, in <module>
    import fluidsynth
ModuleNotFoundError: No module named 'fluidsynth'

er blijkt ook nog een path ingesteld te moeten worden naar de "bibliotheek"??

Wie kan me helpen? al vast dank voor jullie reacties.

Groet, Wim

Re: fluidsynth installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2023/02/12, 21:59:41 »
Ja het lijkt erop dat je een module met zgn. Pythonbindingen mist zodat je vanuit Python met de systeembibliotheek kan communiceren.

Nu ben ik helaas te onbekend met FluidSynth om te weten welke module je dan precies moet hebben. Ubuntu lijkt voor deze module helaas geen pakket in de bronnen te hebben. Dus je zult deze module via PyPi (de pakketbron van Python zelf) moeten installeren. Nu vind ik het enigszins gevaarlijk hier zomaar een module te adviseren gezien er nog weleens rommel (malware) tussen heeft gestaan.

De volgende module lijkt betrouwbaar maar kijk ook zelf even goed: https://pypi.org/project/pyFluidSynth . Deze kun je via het commando pip installeren. Mogelijk dat je pip nog moet inschakelen met:
sudo apt install python3-pip
Als je dit gedaan hebt kun je pip gebruiken, zonder sudo, om de Pythonmodule te installeren vanuit PyPi:
pip install pyFluidSynth

Offline peer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2023/02/13, 09:09:16 »
zit  fluidsynth niet in de repositories van ubuntu.
in debian kan ik  fluidsynth gewoon installeren met synaptic of in de terminal: