Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cuckoo Sandbox op VM (Ubuntu)  (gelezen 753 keer)

Offline gxt123

• Lid
Cuckoo Sandbox op VM (Ubuntu)
« Gepost op: 2022/12/27, 18:55:46 »
Hoi allemaal,

Ik ben nog vrij nieuw op dit forum en ook in de wereld van malware analysis, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Momenteel ben ik Cuckoo Sandbox aan het installeren in een virtuele omgeving (Ubuntu 20.04 is de host, the guest zal zijn een Windows 7 VM). Alleen bij het installeren van de requirements loop ik vast (zie schermafbeelding). Als ik de officiele documentatie volg (https://cuckoo.sh/docs/installation/host/requirements.html) krijg ik een error (ik heb al heel veel dingen geprobeerd, maar niets heeft geholpen, bijvoorbeeld het separaat installeren van python 2 (2.7, omdat Cuckoo , bij mijn weten en volgens de documentatie, nog geen Python 3 ondersteund). Soms lijkt ie de dingen die ik invoer wel daadwerkelijk door te voeren, maar uiteindelijk heeft niets nog het probleem kunnen verhelpen.

Offline ajjp

• Lid
Re: Cuckoo Sandbox op VM (Ubuntu)
« Reactie #1 Gepost op: 2022/12/28, 10:30:53 »
Ik kan je met zekerheid niet helpen, maar anderen kunnen dat wellicht beter als ze de terminaluitvoer goed kunnen lezen. Gewoon de uitvoer kopiƫren en tussen code tags in je bericht plakken.

Re: Cuckoo Sandbox op VM (Ubuntu)
« Reactie #2 Gepost op: 2022/12/28, 23:41:45 »
Een bericht over malware en een link naar een site die direct een certificaatfoutmelding geeft ... ;)

Van wat ik kan ontwaren uit de screenshot zou je python2 nog kunnen proberen in de pakketnamen. Dus python2-dev i.p.v. python-dev.