Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: slideshow automatisch afspelen libreoffice impress  (gelezen 1091 keer)

slideshow automatisch afspelen libreoffice impress
« Gepost op: 2023/01/12, 21:45:44 »
Het moet zo ver ik weet mogelijk zijn een slideshow in libreoffice impress automatisch af te spelen. Wie kan mij zeggen hoe?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline ajjp

• Lid
Re: slideshow automatisch afspelen libreoffice impress
« Reactie #1 Gepost op: 2023/01/12, 22:46:21 »
Kies in de bovenbalk "Presentatie", en dan bv. "Begin vanaf de eerste dia". Onder "Try-out voor tijdsinstellingen" kun je ook de tijd per dia -voor elke afzonderlijke dia zelfs- instellen.

« Reactie #2 Gepost op: 2023/01/13, 18:05:06 »
Kies in de bovenbalk "Presentatie", en dan bv. "Begin vanaf de eerste dia". Onder "Try-out voor tijdsinstellingen" kun je ook de tijd per dia -voor elke afzonderlijke dia zelfs- instellen.

Dit brengt niet het gewenste resultaat. Tijd per dia instellen, heb ik gevonden maar verder is het mij niet duidelijk hoe ik hiermee nu de automatische slideshow instel.

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2023/01/13, 21:18:17 »
Sorry, ik was onvolledig. Ik ging uit van mijn reeds bestaande automatisch afspelende presentaties.
Je zult eerste "Dia" > "Diawissel" moeten kiezen. Nu opent een rechterzijscherm. Je kunt hier de type wisseling instellen: effect en tijdsduur van de wissel zelf.
Maar jij wilt Dia-overgang. Kies "Na", vul de gewenste tijd in, en klik op "Diawissel op alle dia's toepassen". Je kunt nu op de aangegeven wijze de presentatie starten. Als je het bestand opslaat worden de afspeel-instellingen meegenomen.

« Reactie #4 Gepost op: 2023/01/14, 09:08:47 »
Sorry, ik was onvolledig. Ik ging uit van mijn reeds bestaande automatisch afspelende presentaties.
Je zult eerste "Dia" > "Diawissel" moeten kiezen. Nu opent een rechterzijscherm. Je kunt hier de type wisseling instellen: effect en tijdsduur van de wissel zelf.
Maar jij wilt Dia-overgang. Kies "Na", vul de gewenste tijd in, en klik op "Diawissel op alle dia's toepassen". Je kunt nu op de aangegeven wijze de presentatie starten. Als je het bestand opslaat worden de afspeel-instellingen meegenomen.

Ah mijn dank. Volgende week op het werk gaan we dat weer es effe aanpakken ;)