Mixxx is idd een prima programma! Waar ik tegenaan liep was dat na ca. 10 minuten mixen van tracks er plotseling sprake was van zeer irritant 'gesputter' over de kanalen/boxen. Echt niet te harden. Via Mixxx laad ik de tracks en zet ze standby, maar het daadwerkelijke mixen doe ik met een hardware-mixer, omdat ik 'het moet voelen'. Op mijn laptop met Mixxx zitten twee usb- dacs die de muziek naar de hardware-mixer voeren (line in 1 en line in 2).
Ik heb me ongans gezocht naar de oorzaak en dacht aanvankelijk dat het in de hardware-mixer zat, maar dat bleek niet het geval. Al troubleshootend kwam ik uiteindelijk tot de conclusie dat Mixxx de schuldige moest zijn. Dus softwarematige oorzaak. Toen een simpel alternatief voor Mixxx niet voorhanden bleek, kreeg ik 's-nachts plotseling een ingeving (waarom gebeurt dat zo vaak 's-nachts

?). Tijdens het mixen heb ik op de hardware-mixer altijd standaard de twee sliders (line 1 en line 2) helemaal open staan, zodat alles klaarstaat voor de te maken mix. Ik had het idee dat het openstaan van de twee hardware-sliders wel eens de oorzaak zou kunnen zijn icm met Mixxx. Het lijkt erop dat Mixxx het 'niet prettig vindt' en de kanalen elkaar gaan beinvloeden met een hoop gesputter als gevolg. Ik heb een paar dagen geleden een test gedaan door de slider van de te mixen track pas kort voor het einde van de spelende track open te zetten. Heb dat dik een uur gedaan en .... geen gesputter meer! Voordat ik eureka roep ga ik deze test nog wel een aantal keren herhalen. Blijft het gesputter dan weg dan lijkt mij de conclusie aannemelijk dat het hieraan ligt. Begint het gesputter toch weer, dan ben ik terug bij af.
Bestaat Transitions DJ ook voor Ubuntu (en Mint) in niet-snap vorm? Kan deze software zo snel alleen als snap vinden. Heb je toevallig install intrucytions?