Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gecrashte Ubuntu 22.04lts  (gelezen 1303 keer)

Offline SV4

• Lid
Gecrashte Ubuntu 22.04lts
« Gepost op: 2022/10/14, 15:41:50 »
Hallo...
Ik heb een probleem...na upgrade naar Ubuntu 22.04 LTS, werkte mijn laptop prima. Gisteren kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar was, die voerde ik uit (ik weet niet meer welke update het was)... En toen was het gedaan met Ubuntu...ik krijg zelfs niet de mogelijkheid om Ubuntu opnieuw te installeren van een USB...ik krijg foutmeldingen waar ik niks van snap...en wat steeds het laatste woord is, is "(inktframe)"
Er staat ook: "the root filesysteem on /Dev/sda1 requires a manual fsck"...enz...
HELP!!!!Wat kan/moet ik doen???
Mailen mag ook via dit forum.

Moderator edit:email adres verwijderd
« Laatst bewerkt op: 2022/10/14, 18:11:03 door Ron »

Offline vanadium

• Lid
Re: Gecrashte Ubuntu 22.04lts
« Reactie #1 Gepost op: 2022/10/14, 17:50:24 »
Herinstalleren zal hier aan de orde zijn want je bestandssysteem is beschadigd. Stroomuitval of ander incident gedurende de update? Kan je ook geen live sessie meer opstarten vanaf de USB?

« Reactie #2 Gepost op: 2022/10/14, 21:01:39 »
Dan zal ik nog even wachten tot ik het vertrouwen gewonnen heb in de nieuwste LTS versie  :P

Offline SV4

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/10/17, 08:57:59 »
Herinstalleren zal hier aan de orde zijn want je bestandssysteem is beschadigd. Stroomuitval of ander incident gedurende de update? Kan je ook geen live sessie meer opstarten vanaf de USB?

Maar dat is juist één van de problemen...ik geraak niet op de USB om opnieuw te installeren...enig idee hoe ik dat kan forceren? Ben nu ook weer niet zo een expert🥴🥴 En het rare is dat dat gebeurd is tijdens een gewone update...geen stroomuitval, niks anders gebeurd...ik begrijp het niet...laptop is wel al7 jaar oud...zou dat er iets mee te maken hebben????😱😱

Offline SV4

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/10/17, 08:58:31 »
Dan zal ik nog even wachten tot ik het vertrouwen gewonnen heb in de nieuwste LTS versie  :P

Tja....mss geen slecht idee...😋😋🤣🤣

Offline SV4

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2022/10/17, 22:51:41 »
PROBLEEM OPGELOST!!!! UBUNTU OPNIEUW KUNNEN INSTALLEREN!!!!