Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GNOME  (gelezen 743 keer)

Offline UbuntuArd

• Lid
GNOME
« Gepost op: 2022/09/19, 22:32:39 »
Hallo allemaal,
Alle icoontjes van Gnome-apps zijn verdwenen uit mijn scherm. Volgens mij ben ik ook alle Gnome-app kwijt.
(????)
Hoe kan ik deze opnieuw installeren?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: GNOME
« Reactie #1 Gepost op: 2022/09/19, 22:53:36 »
Wellicht met:sudo apt install ubuntu-desktopdat zou alles compleet moeten maken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/09/20, 09:55:06 »
Dat is een probleem dat de laatste tijd her en der opduikt.

• Installeer "Extensions" als je dat nog niet hebt: sudo apt install gnome-shell-extension-prefs
  • Open "Extensions". Kijk onder "Build-in" en vink daar "Desktop Icons NG (DING)" aan.

Doet dit het niet, dan lijkt het erop dat die systeemextensie niet meer op je computer staat, maar dan mis je een essentiële component van de standaard Ubuntu desktop. Probeer dan eerst een metapakket van de Ubuntu desktop terug te installeren, "ubuntu-desktop" (alles, inclusief applicaties) of "ubuntu-desktop-minimal" (enkel browser en de standaard desktop), vb. sudo apt install ubuntu-desktop-minimal. Dat herstelt alles van de standaard desktop.

Lukt dat ook niet, installeer dan de Desktop extensie eens expliciet:  sudo apt install --reinstall gnome-shell-extension-ubuntu-dock.

Offline UbuntuArd

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2022/09/20, 10:37:30 »

"
Installeren van Extensies mislukt:
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock-frontend niet verkrijgen. Proces 10137 houdt deze grendel vast (apt).
¨

Wat nu te doen

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/09/20, 12:15:15 »
Eerst dat probleem oplossen, dan hier terugkeren.