sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade
Welke versie van Ubuntu draai je nu? Wat opvalt aan de foutmeldingen is dat pakketbronnen voor versie Hirsute Hippo (21.04) worden aangesproken. Die wordt niet meer ondersteund als ik het goed heb.
Citaat van: erik1984 op 2022/08/19, 00:30:07Welke versie van Ubuntu draai je nu? Wat opvalt aan de foutmeldingen is dat pakketbronnen voor versie Hirsute Hippo (21.04) worden aangesproken. Die wordt niet meer ondersteund als ik het goed heb.Met verwijzing naar de onderzijde van mijn berichten is mijn versie: Ubuntu 22.04
misschien een upgrade gedaan i.p.v. een schone install?
Citaat van: MKe op 2022/08/19, 11:22:56misschien een upgrade gedaan i.p.v. een schone install?..die dan inderdaad niet goed is gegaan. Normaal worden PPA's uit derde bron gedeactiveerd, en worden de Ubuntu repo's omgezet naar de nieuwe versie. Ik ben principieel voorstander van een verse installatie, maar heb toch de laatste jaren enkel via upgrade gewerkt .Beter en vlugger dan schermafdrukjes is het om de tekst uit de terminal te kopiëren en te plakken hier in een bericht, tussen [code]...[/code] tags. Gebruik het knopje # om die tags in te voeren, of type de code eenvoudig zelf.Ik vermoed dat het moeilijk wordt, zelfs na het correct zetten van de softwarebronnen, om het pakketsysteem nog te herstellen.